مدیر اجرایی گروه طرفدار حمل سلاح در آمریکا می‌گوید باید معلمان، مدیران و کارکنان مدارس مسلح شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اریک پِرَت -- مدیر اجرایی گروه طرفدار حمل سلاح در آمریکا -- می گوید باید معلمان، مدیران و کارکنان مدارس مسلح شوند.

بر این اساس، مدیر اجرایی گروه لابی گر دارندگان سلاح در آمریکا با بیان اینکه پدر 10 فرزند است، با خانواده ی قربانیان حادثه تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا ابراز همدردی کرد و در پاسخ به این پرسش که راه حل شما برای کاستن از خشونت با سلاح در کشور چیست گفت: « بسیاری از این تیراندازی ها در مناطقی اتفاق می افتد که همراه داشتن سلاح مجاز نیست. بیش از 98 درصد از تیراندازی هایی که در این کشور به سمت جمعیتی از مردم صورت می گیرد، در مناطقی اتفاق می افتد که عاری از سلاح نامگذاری شده اند و به همین علت ما با افسران پلیس موافقیم، 81 درصد از آنان در نظرسنجی گفته اند برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادهایی باید معلمان و مدیران مدارس را مسلح کنیم، فکر می کنیم این راهکاری موفقیت آمیز خواهد بود. در یوتا از زمانی که معلمان در سال 1995 مسلح شدند هیچ خبری از تیراندازی گروهی در مدارس نشنیده ایم.»

پرت افزود: اسرائیلی ها هم چند سال پیش معلمان مدارس را مسلح کردند و از شر تیراندازی در مدارس رهایی یافتند، حمله به کودکانی که در مدارس درس می خوانند هم پایان یافت. چرا اعضای کنگره بیشتر و بهتر از دانش اموزان مدارس محافظت می شوند و مسلح هستند؟ ایده گماردن یک محافظ مسلح در مدرسه نیز کارایی ندارد زیرا او را در گام نخست هدف قرار می دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا قوانین کنترل سلاح را با افزودن یک بند، سخت گیرانه تر نکنیم هم گفت: «چندین دهه است این قوانین را می آزماییم اما در عمل ناکام مانده ایم. بیشتر افرادی که تاکنون اقدام به تیراندازی کرده اند سوء پیشینه نداشته اند. بیشتر تیراندازی ها در مناطقی اتفاق می افتد که عاری از سلاح نامگذاری شده است پس باید عنوان عاری از سلاح را برداریم تا مشکل برطرف شود.»

اریک پِرَت درباره کاهش شمار سلاح هایی که در دست مردم آمریکا قرار دارد نیز گفت: «این بحث هم چندین دهه ادامه داشته است و در میانه این بحث ها از ابتدای دهه 90 میلادی تاکنون 200 میلیون قبضه سلاح دیگر به سلاح های موجود در آمریکا افزوده شده و در مدت مشابه بر اساس آمار اف بی آی، نرخ قتل به نصف کاهش پیدا کرده است. لذا سلاح های بیشتری در کشور داریم و در مقابل جرم و جنایت و قتل کاهش یافته است. باید گفت افراد خوبی که سلاح در اختیار دارند بیشتر شده اند و در مقایسه با ابتدای دهه 90 ایمن تر شده ایم. پیشنهاد شما در ونزوئلا با شکست روبرو شده زیرا در آن کشور سلاح ها را کشف و ضبط کرده اند و آمار جرم و جنایت و قتل 20 برابر افزایش پیدا کرده است. در اروپا کشورهای فراوانی هستند که تیراندازی جمعی در آنها اتفاق می افتد، ما حتی در آمار قتل با سلاح در میان 10 کشور نخست هم قرار نداریم.»

وی مدعی شد در فرانسه در طی یک سال به اندازه همه سال هایی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود مرگ و میر به علت تیراندازی اتفاق افتاد. مجری سی ان ان در پاسخ گفت آیا شما به خود حق می دهید اقدامی تروریستی را با خشونت با سلاح در آمریکا مقایسه کنید؟

وی در پایان، پیشنهاد خود را تکرار کرد و گفت باید از شر مناطق عاری از سلاح خلاص شویم و معلمان، مدیران و کارکنان مدارس را مسلح کنیم.

انتهای پیام/

کارکنان مدارس را مسلح کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار