مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه ای قوی و بارشی، از بامداد فردا جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده، جو استان را متاثر کرده است.

پروانه مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت:بیشینه فعالیت این سامانه، در نیمه غربی بویژه نواحی اورامانات و مناطق زلزله زده پیش بینی می شود بارندگی که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رعدوبرق نیز همراه می‌گردد.

وی ادامه داد: سامانه ای قوی و بارشی، از بامداد فردا جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده، جو استان را متاثر کرده، ضمن کاهش دمای روزانه، به تناوب سبب بارش گسترده باران در سطح استان خواهد شد سبب آبگرفتگی معابر عمومی، در برخی مناطق بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلاب‌های محلی و احتمالاً رگبار تگرگ خواهد شد.

پروانه گفت:بارش علاوه بر ارتفاعات ممکن است؛ طی ساعاتی از اواخر وقت یکشنبه تا روز دوشنبه و در برخی گردنه های سردسیر استان، به شکل برف نیز مشاهده گردد.

وی افزود: پیش بینی می شود؛ این سامانه در بعضی ساعات از روزهای شنبه و یکشنبه، هوا را بخصوص در نواحی مرزی غبارآلود نماید.

لازم به ذکر است؛ طی روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش دمای شبانه منجر به تشکیل مه صبحگاهی بویژه در مناطق مرطوب و کوهستانی خواهد شد.

انتهای پیام/ز


کاهش دمای شبانه  و بروز مه صبحگاهی

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.