مردم در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر وفاداری‌شان را به آرمان‌های انقلاب اعلام کردند/اگر زنان نبودند، انقلاب به پیروزی نمی‌رسیدعضو حزب موتلفه گفت: مردم علی‌رغم تحمل مشکلات و دیدن تبلیغات دشمنان با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر وفاداری‌شان را به آرمان‌های انقلاب اعلام کردند.

به گزارشخبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مجمع عمومی حزب زنان جمهوری اسلامی که در محل سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد، اظهار کرد: باید قدردان حضور تماشایی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن باشیم که علی‌رغم تحمل مشکلات و دیدن تبلیغات دشمنان با حضور خود وفاداری‌شان را به آرمان‌های انقلاب اعلام کردند.

وی افزود:همچنین برای کسانی که در بحبوحه این حماسه پرشکوه صحبت از رفراندوم می‌کنند و کام دشمنان را شیرین می‌کنند اظهار تأسف می‌کنم. تعجب می‌کنم که چرا وادادگان به غرب این رفراندوم‌های باشکوه ملت ایران را نمی‌بینند و با طرح این نوع مسائل برای رسانه‌های خارجی معاند خوراک می‌سازند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: زنان ما در رویدادهای مهم تاریخی رویکرد نوینی در مباحث اجتماعی ایجاد کردند و جهانیان از اینکه می‌بیند بانوان ایرانی با پشت کردن به الگوهای غربی بیش از پیش در عرصه‌های علمی_ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند، دچار شگفتی شده‌اند و البته دیدگاه‌های مشتاق بسیاری به دنبال این هستند که بفهمند چگونه یک زن ایرانی توانسته در عرصه‌های مختلف بدرخشد.

ترقی تصریح کرد: اگر این فرآیند تحول در وضعیت زنان جامعه را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که در دهه اول انقلاب وقتی سران ضدانقلاب از کشور فرار می‌کردند، جامعه و گروه‌های ضدانقلاب سعی داشتند تا نفوذ خود را توسط زنان جامعه عملی کنند، چرا که در آن زمان کشور در بحبوحه جنگی معنوی قرار داشت.

وی بیان کرد: در دهه دوم انقلاب نیز نبرد جدی بین نگرش فمنیستی و اسلامی به زنان به وجود آمد که در این دهه شاهد گسترش نقش زنان در داخل و خارج بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب و در سال های 77 تا 87 جریان روشنگری و روشنفکری مسلمانان به عرصه بینش و تحلیل مسائل فقهی و حقوقی زنان وارد شدند. البته بانوان در ابتدای توسعه سیاسی دولت اصلاحات از اولویت برخوردار نبودند و تنها ابزاری برای انتخابات تلفی شدند، بنده آن زمان در مجلس پنجم نماینده بودم و احساس کردم که یک کمیسیون باید برای رسیدگی به امور جوانان و زنان تشکیل شود.

ترقی تأکید کرد: ما کمیسیون ویژه‌ای را تحت عنوان خانواده تشکیل دادیم که به کمک خانم دستجردی و بنده که رئیس این کمیسیون بودم پیرامون حقوق زنان بررسی‌هایی صورت گرفت، در نتیجه بسیاری از چالش‌های زنان به صحن علنی می‌رفت، اما متاسفانه در دوره‌های بعد این کمیسیون کلا منحل شد.

وی افزود: در آن دوره جریان فمنیستی مورد حمایت دولت اصلاحات قرار گرفت و به واسطه آن وارد شرایط خاصی شدیم که جریان‌های غیر دینی مدافع زنان به فعالیت پرداختند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در 3 دهه شاهد فراز و نشیب‌های قابل توجهی در حوزه زنان بوده‌ایم و نگاه امام خمینی (ره) به زنان حاکی از آن است که جایگاه آنها در انقلاب نقش ویژه‌ای دارد.

ترقی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری شخصیت زن در جامعه ترسیم نشده و از گفته‌هایشان می‌توان دریافت که حضور اجتماعی زنان کماکان در حد متوسط باقی مانده و آنطور که مدنظر انقلاب بوده، تحقق نیافته است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که اگر حضور زنان نبود، انقلاب به این راحتی و پیروزی نمی‌رسید، لذا با توجه به اهمیت نقش زنان باید به تشکل‌هایی که آنان را در پیگیری مطالباتشان منسجم می‌کند توجه داشته باشیم، چرا که همگرایی و همفکری در موضوع زنان بسیار ضروری است و می‌تواند به عنوان سدی در برابر جریان‌های فمنیستی و غرب‌گرا که به ماهیت و شخصیت زنان اهمیت نمی‌دهد مقاومت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: دولت و مجلس باید به مسئله صیانت از خانواده و زنان توجه ویژه‌ای داشته باشد، به عنوان مثال مقابله با موج طلاق که متأسفانه نرخ رشد بالایی دارد باید به عنوان دستور کار در برنامه مجلس قرار بگیرد.

ترقی تأکید کرد: زنان باید در مراکز تصمیم‌سازی حضور داشته باشند و متأسفانه در این دوره از مجلس میزان حضور بانوان به شدت پایین آمده، بنابراین باید در افزایش سهم آنان نقش بیشتری ایفا کنیم و البته آنها نیز باید به خودباوری برسند.

وی افزود: زنان باید خودشان به مسئله ورود پیدا کنند و مراکزی که مربوط به بانوان است را در دست بگیرند که البته تحقق این امر منوط به رشد خودباوری و بدست آوردن تخصص‌های لازم است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ما در حزب موتلفه اسلامی در بخش زنان توانسته‌ایم جایگاه خوبی پدید آوریم و در کنسرسیوم زنان ICAP عضو شویم،‌ لذا با تحقق این امر علاقمندی زنان احزاب آسیایی برای حضور در ایران افزایش پیدا می‌کند.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وضعیت زنان در تشکل‌های حزبی مطلوب شود، زنان احزاب آسیایی حضور می‌یابند و همانطور که باید در چشم‌اندازها الهام‌بخش باشیم، زنان ما نیز باید برای بانوان کشورهای مسلمان الگو و الهام‌بخش باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: 22 بهمن ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار