معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان از اخراج اجباری و افزایش فشارها بر پناهجویان افغان در پاکستان ناشی از تیرگی روابط کابل ــ اسلام‌آباد، ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان ملل از اخراج اجباری مهاجرین افغانستان از پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان از اخراج اجباری و افزایش فشارها بر پناهجویان افغان در پاکستان ناشی از تیرگی روابط کابل ــ اسلام‌آباد، ابراز نگرانی کرد.

«توبی لنزر»، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان با اشاره به افزایش تنش‌های بین اسلام‌آباد و کابل گفت: پاکستان پیش از این در نظر داشت تا 350 هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کند، اما اکنون این شمار را به 700 هزار نفر افزایش داده است.

« توبی لنزر » نبود امنیت، کمبود منابع و امکانات برای بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان را از بزرگترین نگرانی‌های سازمان ملل دانست.

در همین حال پس از هشدار آمریکا مبنی بر قطع حمایت‌های مالی واشنگتن به پاکستان، مقامات اسلام‌آباد تهدید کرده بودند که اقامت 1.4 میلیون پناهجوی افغان مستقر در پاکستان را تنها برای یک ماه تمدید خواهند کرد.

مقامات افغانستان نیز اخیرا پاکستان را به حمایت از گروه های تروریستی در افغانستان متهم کرده اند که دولت اسلام آباد آن را رد کرده است.

مذاکرات هیات های افغانستان و پاکستان در اسلام آباد و کابل که  اخیرا برای حل اختلافات و تنش های بین دو کشور برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.