مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون همه شهرهای استان از فناوری 3 G و4 G برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مرتضوی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان‌شمالی اظهارکرد:چهار سال اخیر ظرفیت پهانی باند استان از رشد 13 برابری برخوردار بوده اما باز هم 30 درصد از پهنای باند اینترنت استان خالی است.

وی ادامه داد: ظرفیت پهنای باند استان در ابتدای سال 92، سه گیگا بیت بر ثانیه بود که این میزان در سال جاری به 40 گیگا بیت برثانیه رسیده و شبکه انتقال استان هم در همین مدت رشد 15.3 برابری داشته است.

مرتضوی با اشاره به اینکه هم اکنون همه شهرهای استان از فناوری 3 G و4 G برخوردار هستند، گفت: امسال در بحث پوشش دهی خدمات ارتباطی ایرانسل سه پروژه با اعتبار 206 میلیارد ریال در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نبود امکانات لازم در استان 50درصد روستاهای منطقه فاقد اینترنت هستند، افزود: از سال آینده عملیات راه اندازی اینترنت در 448 روستای استان با اعتبار 113 میلیارد ریال انجام می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: پروژه زیرساخت تدبیر در ایستگاه های استان(آشخانه،شیروان،بجنورد) با هدف امکان افزایش بستر پهنای باند انتقال از جمله استفاده در شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسیده است.

وی یادآورشد: به منظور تحقق عدالت اجتماعی و کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه خدمات به مناطق محروم و کمتر برخوردار نصب و راه اندازی ۲۴ دستگاه ATM به روستاهای فاقد این امکان با اعتباری معادل ۲۸ میلیاردریال صورت گرفته است .

انتهای پیام/آ

30درصد پهنای باند اینترنت خراسان‌شمالی خالی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.