معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از آمادگی کامل مجموعه شبکه بهداشت و درمان برای ارایه خدمات سلامت به مسافرین نوروزی در این شهرستان خبر داد.

آمادگی کامل بهداشت و درمان دیر در تعطیلات نوروزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین ناظمیان‌پور چهارشنبه‌شب در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان دیر گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلیه مراکز شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروز به طور کامل و مطلوب ارائه خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های حوزه سلامت نوروزی در دو سطح خدمات بهداشتی و درمانی تعریف شده که در راستای خدمات بهداشتی و پیش بیمارستانی، ۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با ۶ کد فعال، ۵ مرکز خدمات جامع سلامت و یک پایگاه سلامت نوروزی آماده خدمت رسانی در ایام نوروز هستند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه پیش بیمارستانی و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان در ایام نوروز امسال ۴۰ نفر نیروی انسانی و ۹ دستگاه آمبولانس در مناطق دیر، دوراهک، آبدان، بردخون و دروداحمد خدمات فوریت‌های پزشکی را به آسیب دیدگان و بیماران احتمالی ارائه خواهند کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: افزایش آمادگی بیمارستان، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای برای پذیرش بیماران و مصدومین احتمالی با تامین نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و کشیک بهداشتی درمانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای بهداشتی درمانی در ایام تعطیلات نوروز به صورت کشیک فعالند گفت: واحدهای مبارزه با بیماری‌ها، آزمایشگاه، بهداشت محیط، مامایی، سلامت خانواده، هاری و مراقبت بهداشتی مرزی دریایی به‌صورت کشیک به مراجعه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند.

ناظمیان‌پور گفت: بیمارستان امام هادی (ع) دیر نیز امسال در ایام تعطیلات نوروز به صورت فعال در خدمت مردم بوده و مراکز تشخیصی نظیر آزمایشگاه، درمانگاه‌، داروخانه و رادیولوژی در این مدت خدمات لازم به مراجعه‌کنندگان ارایه می‌دهد.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه تمامی آمبولانس‌ها به جای استقرار در محل پارکینگ پایگاه، در کنار جاده‌ها به صورت آماده‌باش منتظر انجام ماموریت هستند.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به اهمیت نظارت و بازرسی در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: شش تیم نظارت و بازرسی بهداشت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در همه ایام هفته حتی روزهای تعطیل در دو نوبت صبح و بعدازظهر، کار پایش و نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و محل‌های اسکان مهمانان نوروزی، مراکز خدمات جامع سلامت، مطب‌های خصوصی، کلینیک‌های شبانه‌روزی و داروخانه‌ها بر عهده دارند.

ناظمیان‌پور خاطرنشان کرد: نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک، نمونه برداری خون از پاشنه پای نوزادان برای شناسایی مبتلایان به بیماری‌های کم‌کاری مادرزادی تیروئید، بررسی بیماری‌های شایع و گزارش موارد مشمول گزارش‌دهی فوری، نمونه برداری و کلر سنجی آب، ارائه خدمات مامایی و تنظیم خانواده، واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک در ایام نوروز توسط نیروهای کشیک در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تعامل بین بخشی با جمعیت هلال احمر و مدیریت درمان تامین اجتماعی برای خدمت‌رسانی بهتر در ایام نوروز نیز از دیگر خدمات کمیته بهداشت و در مان ستاد خدمات سفر شهرستان دیر است.

انتهای پیام/م

آماده‌باش کامل بهداشت و درمان دیر در تعطیلات نوروزی

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.