جشنواره منطقه‌ای شعر فجر که با حضور شاعرانی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

‎به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : اهالی شعر و ادب زینت افزا و زینت بخش جامعه فرهنگ و هنر هستند.

سرابی افزود: وجود شاعران بزرگی همچون امیر برزگر و خدابخش صفا دل، افتخار جامعه فرهنگی و هنری به شمار می‌روند.

وی افزود: خراسان رضوی مبدا جشنواره شعر فجر در کشور است و نخستین جشنوار شعر فجر در مشهد برگزار شد که این فرصت باید غنیمت شمرده شده و ارج نهاده شود.

یوسف امینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت : یک هزار و ۲۷۵ اثر از ۲۷۵ شاعر استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

امینی افزود: میان شعر و انقلاب اسلامی ارتباط مستحکم وجود دارد و شاعران در پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو بوده اند.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی و انتظار بیشتر مورد توجه شاعران به ویژه شاعران خراسانی قرار گرفته است.

وی گفت: در طول دهه فجر امسال در شهرستان‌های خراسان رضوی بیش از ۲۰ جلسه شب شعر با محور انقلاب اسلامی برپا شد.

ملیحه بذری رئیس اداره شعر و ادب استان خراسان رضوی نیز با معرفی برگزیدگان این جشنواره گفت: هشت شاعر شامل سه زن و پنج مرد برگزیده و تجلیل شدند.

بذری افزود: برگزیدگان این مسابقه شامل زکیه مرادپور، سعید تاج محمدی، سعیده موسوی زاده، نازنین مریم عمارلو، سجاد هوشیار، علی اصغر داوری، امیر صادق سامان و محمد بهادر مایوان هستند.

وی افزود: داوری آثار ارسالی به این جشنواره را دکتر هادی منوری، استاد محمد کاظم کاظمی و جواد گنجعلی بر عهده داشتند.

در این مراسم از سه انجمن ادبی در مشهد شامل انجمن‌های ادبی استاد قهرمان، شعر معاصر و رضوی و همچنین چهار انجمن ادبی در شهر‌های قوچان، تربت حیدریه، نیشابور و کاشمر و از ۲ شاعر پیشکسوت مشهدی شامل استاد امیر برزگر خراسانی و استاد خدابخش صفادل به طور ویژه تجلیل شد.

رونمایی از کتاب ' قلمرو غزل' از دیگر برنامه‌های جشنواره منطقه‌ای شعر فجر بود.
 

انتهای پیام // م. ا
 
 
 


برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در مشهد

برچسب ها: شعر ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.