رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت:با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و هیأت کوهنوردی، آیین‌نامه تاسیس باشگاه کوهنوردی تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن تابش‌فر دیروز در نخستین همایش علمی ورزشی کوهنوردی و دره‌نوردی اظهار کرد: این همایش با هدف ایجاد بسترهای لازم برای تبادل نظر و معرفی ورزش کوهنوردی و دره‌نوردی، ارتقای سطح علمی و فنی این رشته ورزشی، تبادل اطلاعات بین جامعه ورزشی و علمی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در ورزش کوهنوردی استان اصفهان در مدت اخیر شاهد اتفاقات خوبی بودیم، افزود: محمدرضا صفدریان در رشته یخ‌نوردی به مقام قهرمانی جهان دست یافت و در بخش جوانان نیز، سیدعماد حسینی نایب قهرمان جهان شد که توانستند در مجامع بین‌المللی پرچم پر افتخار و مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورند و افتخاری برای جامعه بزرگ کوهنوردی استان اصفهان هستند.

رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خبر داد: با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و هیأت کوهنوردی، آیین‌نامه تاسیس باشگاه کوهنوردی تدوین، تصویب و ابلاغ شد و علاقمندانی که تمایل دارند در رشته ورزشی کوهنوردی فعالیت کنند می‌توانند با اخذ مجوز به تاسیس چنین باشگاه‌هایی اقدام کنند.

نخستین همایش کوهنوردی و دره‌نوردی با رویکرد علمی و ورزشی 25 لغایت 27 بهمن‌ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و در این چند روز کارگاه‌هایی به صورت عملی و تئوری ارائه و مقالات رسیده به دبیرخانه بررسی می‌شود.

مقالات و کارگاه‌ها در زمینه‌ روش‌های مدیریت و حفظ محیط زیست مناطق کوهستانی، صافکاری محیطی ارتفاع بر عملکرد فیزیولوژیکی کوهنوردان، بررسی تخریب کارابین‌ها بر اثر خستگی و استانداردهای موجود، حوادث و ارزیابی خطرات، کاربرد منسوجات فنی و آزمون‌ها و روش‌ها، ساختار مکانیکی سنگ‌ها، گردشگری ماجراجویانه، مدیریت زیست محیطی، تعادل داینامیک و تکیه‌گاه‌ها در کوه‌نوردی و دره‌نوردی، طراحی مهندسی تجهیزات، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در کوهنوردی و آسیب‌شناسی و فیزیولوژی ورزشی ارائه و برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

نخستین همایش علمی ورزشی کوهنوردی و دره‌نوردی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.