استاندار قزوین برضرورت اجرای جنگ‌های شادی برای نوجوانان و جوانان در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: برگزاری جنگ‌های شادی در جامعه باید علنی باشد تا از شادی‌های غیر علنی و آسیب زا جلوگیری شود و جوانان و نوجوانان انرژی و احساسات خود را در این مکان‌های عمومی و به شیوه‌های سالم تخلیه کنند.

زاهدی افزود: باید کارگروهی با دستور کار مشخص تشکیل شود تا با برنامه ریزی‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سال آینده برنامه‌هایی را در استان طراحی و اجرایی سازد.

وی با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه گفت: اعتیاد به مواد مخدر ریشه‌ی روانی دارد و صرفا عواملی مانند مشکلات اقتصادی علت بروز این مشکل نمی‌تواند باشد.

استاندار گفت: پیشگیری و فرهنگ سازی مهم‌ترین شیوه ریشه کنی اعتیاد در جامعه است.

زاهدی اضافه کرد: باید عواقب اعتیاد به مواد مخدر در قالب فیلم‌های کوتاه و سایر شیوه‌ها به قشر جوان بازگو شود تا با شیوه‌های مناسب فرهنگ سازی در جریان ابتلا به این بلای خانمانسوز و خطرناک قرار نگیرند.

وی از کمیته قضایی و حقوقی خواست تا خلاء‌های قانونی را در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر احصاء و اعلام کنند تا اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم به تصویب نشدن افزایش تعرفه سیگار گفت:: این موضوع زمینه ساز گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد است.

بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز آمار اعتیاد کارگران را ۳۱ درصد بیان و از در دسترس بودن انواع مواد مخدر برای نوجوانان و جوانان گلایه کرد.

کاظمی مدیر خدمات شهری شهرداری قزوین هم از تجهیز ۲ واحد گرمخانه برای بانوان بی خانمان خبر داد.

انتهای پیام/

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار