مراسم افتتاحیه کنگره فرهنگی ادبی شهدای دانشجو با محوریت شهید مدافع حرم فرهنگی والا در تبریز برگزار شد.

برگزاری کنگره فرهنگی ادبی شهدای دانشجو در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معصومی دبیر کنگره  فرهنگی ادبی شهدای دانشجو، در این مراسم گفت : این کنگره در 5 بخش اصلی داستان ، نقاشی ، فیلم ، مستند ، عکس و گزارش و با محورهای تمدن اسلامی ، فرهنگ مقاومت و ادبیات پایداری ، افتصاد مقاومتی برگزار میشود.


وی افزود : شرکت کنندگان و دانشجویان از سراسر استان می توانند آثار خود را در طول یک سال آینده به دبیرخانه ارسال کنند.


وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر این کنگره در دهه فجر 97 برگزار خواهد شد ، از رونمایی کتاب زندگینامه ، وصایا و شیوه تربیتی شهدا و برگزاری 5 کارگاه آموزشی در زمینه محورهای کنگره برای دانشجویان خبر داد.


فرمانده سپاه عاشوراآذربایجان شرقی، نیز گفت : در حال حاضر حدود 200 شبکه معاند به زبان فارسی در حال تولید و پخش برنامه هایی بر علیه نظام و انقلاب هستندو در چنین شرایطی مقابله با چنین حرکتهایی نیازمند تقویت گفتمان انقلاب و ادبیات پایداری است.


سردار عابدین خرم افزود : زنده نگه داشتن آرمانهای امام راحل (ره ) و مرور حیات سرشار از ایمان و ایثار شهدا ، آشنایی با سیره زندگانی شهدا ، حفظ فرهنگ شهادت ، ماندگاری ادبیات دفاع مقدس ، بازخوانی و تحلیل وصیت نامه های شهدا از مهمترین اولویتهایی است که در چنین کنگره هایی باید محقق شود.

 

 انتهای پیام

 

 کنگره فرهنگی ادبی شهدای دانشجو در تبریز

 

برچسب ها: شهدا ، اخباردانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.