نمایندگان در بخش درآمدی بودجه 97 نحوه اجرای حکم اراضی مشمول حکم استرداد را تعیین کردند.

نحوه اجرای حکم اراضی مشمول حکم استرداد تعیین شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 25 بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97، بند 3 تبصره 11 این قانون بررسی و تصویب شد.

بر این اساس در صورتی که اراضی که براساس بندهای (1)و(2) باید مسترد گردند دارای مستحدثات باشند و قلع و قمع آن، ممکن نباشد، شورا یا کمیته‌ای متشکل از استانداری، مدیر کل دادگستری و مدیر کل مربوطه نظارت می‌کنند تا قیمت آن به نرخ روز کارشناسی اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در دفاع از بند ۳ تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۹۷، گفت: همه ما شاهد نقض قانون در شهرها و روستاها هستیم. از منتقدان و نمایندگانی که اخطار دادند تعجب می‌کنم. کدام شرع می‌گوید زمینی که برای کار کشاورزی و سایر کاربری‌ها به افراد داده شد جزء ملک شخصی افراد باشد و در آن ویلا بسازند.

نماینده مردم گچساران در مجلس تصریح کرد: زمین‌هایی با متراژهای مختلف به افراد داده شد ولی بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز نتوانستیم حق بیت‌المال را به دولت باز گردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار