رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری عامل هتک حیثیت یک شهروند در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سرهنگ فخرالدین توکلی رئیس پلیس فتا استان افزود: با ارائه شکایت یک شهروند به پلیس فتا درباره اینکه فردی تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده است خواستار رسیدگی به موضوع شد.

سرهنگ توکلی افزود: ماموران پلیس فتا پس از انجام تحقیقات مقدماتی دریافتند شخص مجرم با سوء استفاده از اعتماد شاکی به تصاویر خصوصی وی دست یافته و ضمن انتشار در تلگرام، وی را تهدید به انتشار بیشتر اطلاعات کرده است.

وی اضافه کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا افزود: برابر ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، صوت، فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از تصاویر شخصی خود بعنوان عکس پروفایل استفاده نکنند و از ارسال این تصاویر در گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

دستگیری عامل هتک حیثیت یک شهروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.