یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های سوگواره یاس نبوی حضور روحانیان مبلغ در سراسر کشور است که در مجموع 3307 نفر مبلغ به کل کشور اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اعزام مبلغ برگزار شد، به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای امینانِ نیات واقفان یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی از تعداد 190 هزار وقف با 807 نیت در کشور خبر داد و افزود: در کشور تعداد969 موقوفه با تکرار نیت پیرامون سوگواره حضرت زهرا(س) وجود دارد که  306 موقوفه مربوط به روضه‌خوانی و 529 مربوط به تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) است که هنوز نیازمند کار فرهنگی در این حوزه هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به وظیفه سازمان اوقاف در نشر معارف دینی تصریح کرد: در کل کشور 2 هزار و 787 امام‌زاده و بقعه به مناسبت ایام فاطمیه مراسم سوگواره یاس نبوی را همراه با تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و  تفسیر خطبه فدکیه برگزار کنند.

وی تعداد مبلغان اعزامی به‌کل کشور را در ایام فاطمیه در حدود 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های سوگواره یاس نبوی حضور روحانیان مبلغ در سراسر کشور است که بر همین اساس 1360 نفر از روحانیان آموزش‌دیده از قم و 1940 نفر از حوزه‌های خراسان رضوی، اصفهان و دیگر استان‌ها اعزام‌شده که درمجموع 3307 نفر است.

شرفخانی دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی را تجمع عزاداران در آستانه امامزادگان اعلام و خاطرنشان کرد: دومین برنامه در سوگواره یاس نبوی برنامه تجمع عزاداران حضرت زهرا صبح روز شهادت به‌عنوان تجمع یاس نبوی در امام زادگان خواهد بود و همچنین  همایش ویژه بانوان دو ساعت مانده به اذان مغرب در 530 بقعه‌ برگزار خواهد شد.

وی از مراسم تجمع شام غریبان که ویژه سادات نیز خبر داد و بیان کرد: این مراسم در466 بقعه در سراسر کشور برگزار می‌شود همچنین در 1700 امام‌زاده نمایشگاهی به‌عنوان انقلابی‌ترین بانوی اسلام برگزار خواهد شد که تبیینی از ولایت مداری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به‌ضرورت برنامه‌های آموزشی برای مبلغان تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی بسیاری در مباحث مختلف برای مبلغان برگزارشده و فردا نیز با حضور آیت‌الله سبحانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی همایش سوگواره در قم برگزار خواهد شد.

وی بهترین مکان برای مبارزه با تهاجم فرهنگی را آستانه مقدس امام زادگان دانست و تأکید کرد: یکی از علل تبلیغات رسانه‌های غربی علیه امامزادگان عملکرد موفق آن در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بوده و اگر بخواهیم در مقابل تهاجم فرهنگی غرب اقدام کنیم بهترین مکان بوده  و هرچقدر  ما پیش می‌رویم رسانه‌های غربی علیه این پایگاه‌های تبلیغی فعالیت منفی می‌کنند.

انتهای پیام/ت

بهترین مکان برای مبارزه با تهاجم فرهنگی را آستانه مقدس امام زادگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار