مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جانمایی داروخانه‎ها در سطح شهر فاقد محدودیت بوده و داروساز برای انتخاب محل داروخانه آزاد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین رضاپور مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر در تمام کشور قانون و ضابطه‎ای برای جانمایی داروخانه‌ها در سطح شهرها وجود ندارد ولی طبق مقررات حداقل فاصله بین دو داروخانه 150 متر و در اماکن شلوغ 37 متر و نیم است.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ما سعی کردیم در استان پراکندگی داروخانه در تمامی نقاط شهر انجام شود، گفت: این اقدام با اعتراض داروسازان مواجه شد که از سال 95 داروساز مجاز است در هر نقطه‎ای که خود مایل باشد اقدام به راه‎اندازی داروخانه کند.

رضاپور از صدور 18 مجوز راه‎اندازی داروخانه طی امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز 153 داروخانه در سطح کرمانشاه فعالیت دارند که 18 مورد آن شبانه‎روزی است.

وی با بیان اینکه 40 شرکت توزیع دارو در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: این شرکتهای توزیع بر اساس سهمیه هر داروخانه اقدام به توزیع دارو در داروخانه می‎کنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه از انجام بازرسی از داروخانه‎های استان توسط دانشگاه خبر داد و گفت: تیمهای بازرسی ما در طول روز و به‎طور مداوم به بازرسی می‎پردازند و به‎صورت میانگین هر داروخانه در طول سال 4 بار بازرسی خواهد شد و تا پایان آذر ماه نیز 750 مورد بازرسی انجام شده است.

رضاپور با بیان اینکه دریافت تعرفه حق فنی در داروخانه قانونی است، عنوان کرد: با این وجود ما در استان کرمانشاه در این مورد نیز حداقل‎ها را در نظر گرفته و کمترین حق فنی تعرفه در داروخانه‎های استان کرمانشاه دریافت می‎شود.

وی با اشاره به بدهی بیمه‎ها به داروخانه‏ ها، بیان کرد: داروخانه‎های استان کرمانشاه حداقل 6 ماه طلب از بیمه‎ها دارند که پرداخت نشده است.

 

انتهای پیام/ز

 

انجام بازرسی از داروخانه‎های استان توسط دانشگاه علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.