رئیس دانشگاه تهران گفت: هدف بنیاد دانشگاه تهران تنها انجام امور مادی و مالی نیست بلکه اشاعه فرهنگ پاک وقف و انفاق و معنویت است.

هدف بنیاد دانشگاه‌تهران اشاعه فرهنگ پاک وقف و انفاق و معنویت استمحمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سال‌هاست به دنبال تعامل دانشگاه و جامعه هستیم تا دانشگاه به درون جامعه راه یابد و مدل‌های مختلفی را در تحقق این امر دنبال کرده‌ایم، اما وجود شاخصه‌های مدیریتی و دانشگاهی در قالب‌های مختلف منجر به ضعف این تعامل شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای سرمایه‌گذاری و فعالیت خیران است، ادامه داد: در یک ماه گذشته این دانشگاه بالاترین رتبه در نانوفناوری را به‌دست آورده است و به‌ عنوان دانشگاهی که بیشترین دانشجوی نمونه در کشور را دارد، معرفی شد؛ همچنین در رده‌بندی‌های جهانی نیز همواره جزو اولین دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه‌ تهران در خصوص  طرح ساماندهی دانشگاه تهران گفت: این فقط یک کلمه نیست و عنوان ملی است که نهادهای رسمی کشور نظیر سازمان مدیریت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجلس آن را پذیرفته و در بودجه نیز این طرح به‌عنوان شهر دانش شناخته می‌شود.

وی در توصیف مفهوم شهر دانش گفت: شهر دانش یعنی محلی که علم و دانش، فناوری و کارآفرینی در تعامل واقعی با جامعه شکل می‌گیرد و اضافه بر این به لحاظ ساختاری این طرح دانشگاه را به دورن جامعه سوق خواهد داد.

نیلی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان که در کنار استاد و دانشجو و امکانات پژوهشی دانشگاه تهران شکل گرفت، می‌تواند هویت شهر تهران را تغییر دهد و با حضور بیش از 5000 شرکت دانش‌بنیان همه فعالیت‌های مجموعه تغییر می کند.

بنیاد دانشگاه تهران دارای دو نوع بورسیه است

وی اظهار کرد: اگر در گذشته فقط مشارکت خیران در توسعه دانشگاه‌ها، ساخت خوابگاه، کلاس درس و تجهیزات آموزشی بود، امروز فضای بزرگ‌تری ایجاد شده که می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد و کمک‌های خیران در این حوزه قطعاً توسعه کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص بنیاد خیران دانشگاه تهران افزود: حدود سه سال است که بنیاد دانشگاه تهران به صورت عملی فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها به همت خیراندیشان، نیکوکاران، خیران، واقفین، دانشجویان و اعضای دیگر انجام می شود.

نیلی با اشاره به اینکه این کمک‌ها صرفاً مالی نیست، گفت: هدف بنیاد دانشگاه‌ تهران تنها انجام امور مادی و مالی نیست بلکه اشاعه فرهنگ پاک وقف و انفاق و معنویت است.

رئیس دانشگاه تهران افزود:کسانی که برای اعتلای دانشگاه تهران چه به‌صورت مادی یا معنوی اقداماتی انجام می‌دهند قطعاً در مسیری قرار گرفته‌اند که خداوند توفیق بزرگی به آنها عطا کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد دانشگاه تهران دارای دو نوع بورسیه است، گفت: بخشی از آن به دانشجویان مستعد علمی که معدل آن‌ها در مقطع کارشناسی 17 است، تعلق می‌گیرد و بخش دیگری از آن به دانشجویان نیازمند؛ بنیاد دانشگاه‌تهران در برنامه خود این مسئله را با همکاری و مشارکت خیران و واقفین قرار داده تا بتواند مشکلات مالی این قشر از دانشجویان را رفع تا آن‌ها نیز بتوانند توانمندی‌های خود را در امر تحصیل به منصه ظهور برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار