دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزارت بهداشت که متضمن محروم کردن پزشکان از امتیازات قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت بود را ابطال کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شکایت از دستورالعمل کسر ساعت کار کارکنان بالینی قانون ارتقای بهره‌وری، ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که بر خلاف قانون منجر به حذف پزشکان از قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۸۸/۲/۹، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری این دستورالعمل را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانست و آن را باطل کرد.

گفتنی است؛ قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینیِ نظام سلامت مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۸۸/۲/۹ به منظور کارآیی و اثربخشی سرمایه‌های انسانی نظام سلامت مزایایی را برای شاغلان بالینی تعیین و تعریف کرده است که در ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب هیأت وزیران، شاغلان بالینی به این شرح مشخص و تعیین شده است: شاغلان بالینی به کارکنان رسته بهداشتی، درمانی اطلاق می‌شود که در بیمارسـتان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی دولتی ـ. کشوری و لشکری ـ. و غیردولتی به بیماران بستری بصورت مستقیم ارائه خدمت می‌دهند و شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، ماماها، پزشکان، کاردان‌ها و کارشناسان اتاق عمل، کاردان‌ها و کارشناسان هوشبری و شاغلان رشته شغلی فوریت‌های پزشکی هستند.

انتهای پیام/

ابطال دستورالعمل محروم کردن پزشکان از امتیارات قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار