رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان گفت: صندوق حمایتی سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی همدان ایجاد می شود.

ایجاد  صندوق حمایتی سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  هادی خورشیدی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان در یازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری با بیان اینکه امیدوارم در شکوفایی اقتصاد فعال‌تر عمل کنیم، افزود: حاصل 14 ماه تلاش با حضور اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و جلسات رسمی و غیر رسمی طرح بسیاری از مسائل بوده که در راستای توسعه محقق شده است.

 وی با اشاره به اینکه مشکل واحد‌های تولیدی در حوزه  سرمایه نیست بلکه  در بخش مدیریت و تخصص است، ادامه داد:  اتاق بازرگانی  می تواند یکی از مراکز تفکر و اندیشه در کشور باشد.

 وی با بیان اینکه هنوز رونق اقتصادی ایجاد نشده است، ادامه داد: در جلسه امروز ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی برای اعضا را مطرح کردیم تا بتوانیم نیاز‌های فوری ، کوتاه‌ مدت و میان‌مدت اعضا را در اتاق بازرگانی برطرف  کنیم.

 رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه برای ایجاد صندوق یک هیات امنا تشکیل خواهد شد و از این هیات امنا، هیات مدیره صندوق انتخاب می‌شود، اظهار داشت: با دقت نظر باید به صندوق نگاه کرد و برای تامین نیاز‌های آنی واحد‌های تولیدی باید خود قدم برداریم.

 وی با اشاره به اینکه 20 سال پیش پیشنهاد تشکیل این صندوق داده شد خاطرنشان کرد: اگراین اتفاق انجام می شد بسیاری از مشکلات برای واحد‌های تولیدی رخ نمی‌داد، چرا که راه‌اندازی این نوع صندوق‌ها در دنیا مرسوم است.

خورشیدی با بیان اینکه بعد از تشکیل صندوق هر زمان متوجه در خطر بودن آن شدیم زنگ خطر را به صدا درمی‌آوریم تا اعضا پول‌ خود را بگیرید، تصریح کرد: هرکس می‌خواهد از تسهیلات صندوق استفاده کند باید تعهد بدهد و ضامن مورد تایید صندوق داشته باشد.

 وی اظهار داشت: در تاریخ 28 دی ماه موضوع بانکی در سه مقطع بین‌المللی، ملی و استانی در شورای گفتگوی  بخش خصوصی و دولت مطرح و مسائل و مشکلاتی بر سر راه تولید و راهکار برون‌رفت از آنها گفته شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه تمام مسائل ملی در 15 بند اعلام شده با امضای استاندار همدان برای ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی و برای اتاق ایران و ... ارسال شد، یادآورشد: ارسال این نامه امر مبارکی است تا حرف‌های ما را بشنوند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان از بانک‌های خصوصی انتقاد کرد و با بیان اینکه بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری املاک مرغوب فعالان اقتصادی را به جای معوقات خود برمی‌دارند، افزود: این موضوع در بانک‌های دولتی مشاهده نمی‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه بانک خصوصی زیر بار نرخ سود 18 درصد تسهیلات نرفته است، تصریح کرد: اگر بانک خصوصی زیر بار نرخ 18 درصد سود برود 20 یا 30 درصد پول را بلوکه می‌کند و این بلوکه کردن مسائل و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد تا به سود مورد نظر برسد.

 

 

انتهای پیام/ج


صندوق حمایتی سرمایه گذاری تشکیل می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.