معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 5 گفت:به منظور جلوگيری از آب گرفتگی و آلودگی های زيست محيطی و مدیریت روان آب ها، مسيل ها و کانال های منطقه 5 پایتخت درفصل بارش، پاک سازی و لايروبی شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا علی بخشی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 5 اظهار کرد: با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیل، با انجام بازدیدهای روزانه از رودخانه ها و رفع آب گرفتگی از کانال های سرپوشیده ، عملیات پاک سازی آب روها انجام و وقوع سیلاب و احتمال خطر پذیری در مسیل های غرب تهران کنترل شده است .

علی بخشی با اشاره به اینکه بیش از 35هزار متر مسیل و کانال در سطح منطقه 5 واقع شده است، اظهار داشت: مسيل ها و کانال های وسک، زرنو، الوند، شقایق، آزادی، دره زغالی و... پاک سازی و لايروبی شدند.

وی همچنین از لايروبی مکانيکی مسیل صادقیه خبر داد و افزود: این مسیل به طول 4هزار متر طول از فلکه دوم صادقیه آغاز و به رودخانه کن متصل می شود و با توجه به اینکه بستر مسیل به صورت طبیعی بوده وحجم قابل توجهی از رسوبات درکانال انباشته می شود بنابراین لایروبی امری اجتناب ناپذیر است .بدین منظور جمع آوری و دپوی این رسوبات به صورت مکانیزه انجام شد.

معاون شهردار منطقه پاکسازی کانال های سر پوشیده و حوضچه های رسوب گیر در مسیل ها و رودخانه ها را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد .

وی افزود: با جمع آوری رسوبات و ضایعات از رودخانه های غرب تهران، ظرفیت مسیل های منطقه 5 افزایش یافته و آماده بارش های احتمالی شد.

انتهای پیام/

پاکسازی مسیل ها و کانال های غرب تهران

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار