کارشناس مسائل بین الملل گفت: دونالد ترامپ در یک تغییر موضع ناگهانی دیپلماسی را تنها راه حل پیونگ یانگ عنوان کرده است.

مصیب نعیمی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات مایک پنس معاون ترامپ در خصوص آمادگی واشنگتن برای هرگونه مذاکره بدون پیش شرط با پیونگ یانگ اظهار کرد: ایالات متحده در موضوع کره شمالی به دنبال تسلیم کردن پیونگ یانگ از طریق تهدیدهای نظامی بود که با پاسخ محکم کره شمالی روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: ما در اکثر صحنه‌ها شاهد عقب‌گرد آمریکا از مواضع اولیه خود هستیم و پیشنهاد گزینه دیپلماسی ترامپ نشانه‌ ثبات نداشتن این کشور در رویارویی با مسائل روز دنیا است.

نعیمی با اشاره به نامه دعوت رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی بیان کرد: از آنجا که ایالات متحده در گزینه نظامی برای حل موضوع هسته‌ای پیونگ یانگ با شکست مواجه شده، دیپلماسی را تنها راه حل این کشور عنوان کرده است.

وی تصریح کرد: سیاست ترامپ این است که هر جا احساس کند کشوری او را همراهی نمی‌کند سریع به سمت گزینه ‌های دیگر حرکت می‌کند و تغییر رفتار در موضوع کره در واقع یک نوع عقب‌گرد آشکار از طرف کاخ سفید است.

نعیمی ادامه داد: دولت آمریکا هر جایی که بتواند زورگویی کند با زور پیش می‌رود و اعمال نفوذ می‌کند و آنجایی که توان ندارد خیلی راحت برمی‌گردد و در حال حاضر مدعی است که می‌تواند بین دو کره صلح ایجاد کند و شاید دوباره  تغییر موضع دهد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه کره جنوبی وابسته به غرب و آمریکا است و کاخ سفید نفوذ زیادی بر این کشور دارد، بیان کرد: کره جنوبی وقتی شرایط را بحرانی دید به سمت یک نوع آرامش مرحله‌ای پیش رفت و حتی آمریکا را وادار کرد که این حقیقت را بپذیرد که در شرایطی فعلی نمی‌تواند با پیونگ یانگ وارد درگیری و یک تنش بزرگ شود.

نعیمی اظهار کرد: سئول دوست ندارد وارد شرایطی شود که موقعیت فعلی‌اش بهم بریزد و از طرفی از آنجا که دو کره در واقع از اساس جز یک ملت هستند هیچ‌کدام حاضر به جنگ و رودررویی با یکدیگر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای زیادی در منطقه به آمریکا هشدار دادند تا مواضع خود در آسیا را تغییر دهد و این موضوع می‌تواند دولت ترامپ را با یک چالش جدید رو به رو کند.
 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار