مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزدگفت:آلودگی هوای یزد در وضعیت هشدار و حدود ۵ برابر حد مجاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد با بیان اینکه میزان ذرات معلق هوای شهر یزد چهار برابر حد مجاز است گفت: وضعیت هوای این شهرستان در شرایط ناسالم قرار دارد.

مهدیه السادات حدادیان افزود: از ساعاتی پیش بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، استان یزد مانند اکثر نقاط کشور به دلیل وزش بادهای فصلی درگیر غبار گردیده که این میزان در ساعات اولیه ورود ،یک بامداد، ازسوی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا حدود 8 برابر حدمجاز ثبت شد.

به گفته وی اکنون با ادامه روند و البته کاهش چشمگیر ، میزان غلظت حدود 4 برابر حد مجاز می باشد و شاخص کیفی هوا را به صورت خیلی ناسالم برای همه گروه ها قرار داده است .

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، همه شهروندان از هرگونه تردد غیر ضروری حتی المقدور خودداری نمایند.

این مسوول یادآور شد: این شرایط بطور مداوم رصد و با توجه به پیش بینی هواشناسی تا پایان امروز برطرف خواهد شد و در صورت تداوم و استمرار این وضعیت به نحوی که به صورت بحرانی تشخیص گردد ستاد کمیته بحران تشکیل خواهد شد و اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی کلیه ادارات ذیربط صورت خواهد پذیرفت.

حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است که اکنون شاخص هوای استان بیشتر از این میزان را نشان می دهد.
شاخص کیفیت هوای سالم بین صفر تا 50 پاک ، 50 تا 100 سالم، 100 تا 200 ناسالم ، بیش از 200 هشدار و 300 میکروم گرم بحرانی و خطرناک است.

اکسیدهای گوگرد، نیتروژن ، منوکسید کرین و ذرات معلق از عوامل تعیین کننده شاخص کیفیت هوا است.

انتهای پیام/ ی

آلودگی هوای یزد در وضعیت هشدار و حدود ۵ برابر حد مجاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.