رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تامین ۲۱ میلیون تومان دارو برای مردم در زلزله کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه هیئت رئیسه با مدیر عامل بیمه سلامت کشور گفت: به دلیل وقوع جنگ ، جغرافیای منطقه دچار تغییر شد و برای مثال قصر شیرین که عنوان دومین شهرستان را از نظر جمعیت و اهمیت دارا بود، وضعیت قبلی خود را از دست داد و توزیع جمعیت به سمت مرکز رفت و این موضوع عامل ایجاد مشکلاتی در استان شد اما خدمتگزاران در دانشگاه علوم پزشکی با وجود مشکلات زیاد به مردم استان خدمت می کند.

وی افزود: با مساعدت بیمه سلامت برخی از مطالبات دانشگاه پرداخت شده است، اما هنوز هم از نظر پرداخت به پرسنل و بازار دچار مشکل هستیم، البته با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از کارانه های همکاران پرداخت شده اما هنوز نیازمند مساعدت جدی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: میزان بدهی ما به بازنشستگان بسیار زیاد و حدود ۵۰ میلیارد تومان است و ما در مقابل این عزیزان که عمری در حوزه سلامت خدمت کرده اند، شرمساریم.

مرادی در ادامه به میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه دارو اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی کرمانشاه ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارویی در سالهای ۹۵ و ۹۶ دارد و این وضع مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: وسعت زلزله اخیر بسیار زیاد بود و ۷ شهرستان استان با حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هزینه های بسیار زیادی را در زلزله اخیر تامین کرده است و به همین دلیل نیازمند مساعدت وزارت بهداشت و بیمه ها برای جبران این هزینه هاست.

رئیس دانشگاهی علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در زمان زلزله، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منظور مداوای مردم مناطق زلزله زده ۲۱ میلیارد تومان دارو  برای تمام بیمارستان های دانشگاهی، سپاه، ارتش و سایر مراکز تامین کرده است.

مردای  یادآور شد: پرسنل سلامت در مناطق زلزله زده با وجود نداشتن امکانات زندگانی در حال خدمت هستند، در صورتی که خود نیازمند امکانات لازم زندگی و آسایش برای خدمت رسانی بهتر هستند، در خدمت به مردم چیزی کم نمی گذارند و از این رو  مشکلات این عزیزان از دغدغه های جدی ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار