معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با اجرای طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فریبرز رضازاده معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هیات دولت در جلسه چهارم بهمن ماه موافقت خود با اجرای این طرح را اعلام کرد که بر اساس این تصمیم، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌تواند در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تن در شهرستان خرامه فارس سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: در این پروژه ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و چهار میلیون یورو (خرید ماشین آلات خارجی) سرمایه گذاری ارزی انجام خواهد شد.

رضا زاده افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع و زیربنای ۱۵ هزار متر مربع اجرا خواهد شد.

رضازاده افزود: کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم بسیار مقاوم است و از آن در بسته بندی ها، پاکت‌های سیمان و گچ، بنرها، بروشور‌ها و مصارف دیگر استفاده می‌شود.

این طرح دارای آثار زیست محیطی مثبت است و با اجرای آن علاوه بر اشتغال زایی، از قطع بی رویه درختان جلو گیری می‌شود.

مواد اولیه تولید کاغذ سنگی، سنگ آهک، پلی پروپیلن، پلی اتیلن است که به وفور در معادن آهک و پتروشیمی‌های کشور یافت می‌شود.

در این فرآیند احتیاجی به آب، دیگ بخار، افزودن اسید، آلکیل ها، سفید کننده‌ها نیست و نیازی به دفع گاز و آب ندارد و از نظر اقتصادی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است.

شهرستان خرامه در ۸۳ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع است.
انتهای پیام/ر

تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان خرامه

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار