معاون میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت:یونسکو سازمانی وابسته به کمکهای دولتی است و برای ثبت جهانی شهر یزد حمایت مالی از یزد نخواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت:یونسکو سازمانی وابسته به کمکهای دولتی است و برای ثبت جهانی شهر یزد حمایت مالی ازیزد نخواهد کرد.

فرهمند درپاسخ به شایعات موجود افزود:یونسکو با هزینه ی دولتها کارشناسان را به سراسر جهان اعزام میکند و قرار نیست کمک مالی به شهرهای جهانی یا اثار و بناهای ثبت جهانی شده داشته باشد و تنها درصورت مخاطرات طبیعی به صورت داوطلبانه و کمکهای مردمی از آثار ثبت شده حمایت می کند .

وی افزود :بودجه یونسکو به گونه ای است که باقطع حمایتهای مالی رژیم صهیونیستی وآمریکا بزودی احتمالا ثبت آثارجهانی درکشورهارا سهمیه بندی می کند. 

معاون میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری استان افزود : 168 هکتار از بافت تاریخی ابرکوه ،1150هکتار ازبافت تاریخی میبد و600هکتار ازبافت تاریخی اردکان ودرمجموع 5هزار هکتار وسعت بافت تاریخی استان یزد است که شاید حدود نیمی ازبافت تاریخی کشور باشد.

فرهمند گفت: 3بافت تاریخی دیگر ازاستان درشهرستانهای خاتم و مهریز درحال امادگی برای ثبت است.

وی درادامه گفت:حدود 17سال است که پرونده میبد برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده و پیش بینی می شود این پرونده تاسال2020برای ثبت آماده شود.

فرهمند درپایان گفت: قنادی سنتی یزدنیز ثبت ملی شده و پرونده نخل برداری درحال تدوین برای ثبت است.

انتهای پیام/ ی

یونسکو  حمایت مالی  از یزد نمی کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار