در پی احتمال وقوع سیلاب و وزش باد شدید، ۱۲۰ اکیپ خدمات‎رسان راهداری، امدادی و درمانی در چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‎باش است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد؛ با بیان پیش بینی ورود و فعالیت سامانه بارشی از امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ۹۶ در منطقه گفت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، تا اواخر وقت فردا چهارشنبه، شاهد وزش باد شدید، رعد و برق، بارش باران و برف و کولاک در نقاط کوهستانی استان خواهیم بود که احتمال طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر را در پی دارد.

ستار فرهادی افزود: در این راستا ۱۲۰ اکیپ خدمات‎رسان راهداری، امدادی و درمانی برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی در چهارمحال و بختیاری، در حالت آماده‎باش هستند.

وی اضافه کرد: شهروندان در این مدت باید از انجام سفر‌های ضروری بپرهیزند و بویژه در صورت عبور از جاده‌های کوهستانی و گردنه‎ها، به زنجیر چرخ و تجهیزات، لباس گرم و سوخت کافی مجهز باشند.

فرهادی همچنین از کشاورزان، دامداران، عشایر، حاشیه نشینان رودخانه‌ها و مسافران خواست: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب، در این مدت از اسکان در بستر و حریم رودخانه‌ها و نهر‌های آب، جداً خودداری کنند.

وی ادامه داد: شیلات داران، زنبور داران و گلخانه داران هم نسبت به تنظیم دمای محیط فعالیت خود تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

فرهادی گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسیده است که پیش بینی می‌شود به ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد، لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از پارک خودرو خود در کنار معابر و زیر درختان، و توقف در نقاط آسیب پذیر خودداری نمایند.

وی با اشاره به کاهش ۷۴ درصدی بارش در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در چهارمحال و بختیاری، از هم استانی‌ها خواست در مصرف آب صرفه جویی و مدیریت داشته باشند.

انتهای پیام/ف

آمادگی مقابله با حوادث ناشی از باد شدید و سیلاب احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار