نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: چین تایپه باید برای تمام تیم های حاضر در رقابت ها غذا تهیه می کرد و لزومی نداشت آشپز با تیم اعزام شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی کفاشیان در مورد  قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا بیان کرد:  به ملت ایران تبریک می‌گویم چراکه بازیکنان ایران در این تورنمنت فوق‌العاده ظاهر شدند و مزد زحماتشان را هم گرفتند. لیاقت فوتسال ایران قهرمانی جهان است و پتانسیل آن را هم داریم. به هر حال با وجود شرایط سختی که بازیکنان تیم ملی فوتسال داشتند، کار بزرگی انجام دادند. ما هم در این مدت  برنامه‌ریزی‌های خوبی برای فوتسال داشتیم.

او ادامه داد: کسب جوایزی مانند آقای گلی، بهترین بازیکن در کنار بالا بردن جام قهرمانی آسیا نشان دهنده قدرت فوتسال ایران است. به تمام خانواده فوتسال تبریک می گویم چراکه تیم با اخلاق ایران با اقتدار به قهرمانی رسید.

بحث اعزام آشپز با تیم ملی فوتسال به چین تایپه مطرح نبود

کفاشیان درباره اعزام نشدن یک آشپز با تیم ملی فوتسال به چین تایپه و سفر رئیس هیئت فوتبال شیراز به این کشور اظهار کرد:  با توجه به اینکه  کشور میزبان باید برای تمام تیم های شرکت کننده غذا تهیه می کرد به هیچ وجه بحث اعزام آشپز مطرح نبود. اگر ما 10 نفر را هم به چین تایپه می بردیم، مشکلی نداشت اما رئیس هیئت فوتبال شیراز از مسئولان کمیته فنی و توسعه است و در بحث آنالیز بازی‌ها هم به کادر فنی تیم ملی کمک می‌کرد.

رئیس هیئت فوتبال شیراز آنالیزور تیم ملی فوتسال است

او ادامه داد: ژاپن 6 آنالیروز به چین تایپه آورده بود. رئیس هیئت شیراز هم در امر آنالیز به کادر فنی تیم ایران کمک می‌کرد و نبایست برای این موارد ناراحت شد. البته ما در این مسابقات کمبود خبرنگار داشتیم و هر روز اعلام می شد که کفاشیان در کنار تیم حضور ندارد درحالیکه من تمام بازی ها را  در سالن می دیدم و همراه تیم بودم. 

به عنوان مسئول فوتسال آسیا به چین تایپه رفتم و تنها با تیم ایران در ارتباط نبودم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره لزوم سفر همزمان او و مهدی تاج به چین تایپه اظهار کرد: با توجه به سمتی که در AFC  دارم باید وضعیت تمام تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی آسیا را پیگیری می کردم. البته در تمرینات تیم ایران هم حاضر می‌شدم و با بازیکنان و کادرفنی در ارتباط بودم. من تنها نسبت به تیم ایران مسئولیت نداشتم و به صورت مداوم با سرپرست تمام تیم ها جلسه برگزار می کردم. خوشبختانه مشکلی وجود نداشت و باید کار را به گونه‌ای پیش ببریم که قدرت اول آسیا باشیم و به سمتی برویم که فوتسال ایران در آسیا کماکان قدرتمند باشد.

او افزود: با توجه به اینکه کمیته فوتسال از تشکیلات فیفا برداشته شده است با مسئولان تیم ها صحبت کردیم تا این کمیته بار دیگر ایجاد شود. باید فوتسال را بالا نگه داریم. از طرفی جام ملت‌های اروپا هم با مسابقات قهرمانی آسیا همزمان بود و باید برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داد تا این رشته همچنان پایدار باشد.

یک دلار از پول فیفا و afc به حساب هوشنگ مقدس نرفت

کفاشیان درمورد واریز شدن پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 به حساب شخصی هوشنگ مقدس گفت: یک دلار از طریق فیفا و AFC به مقدس داده نشد و نبایست به مردم اطلاعات ناقص داد. در زمان تحریم کشورمان پول ها از طریق سیستم بانکی حواله می شد تا به دست کی‌روش برسد. درخواست کی روش بود که پول ها به حساب هوشنگ مقدس برود تا سرمربی تیم ملی از او تحویل بگیرد. در یک سال و نیم اخیر تمام حساب های فدراسیون بررسی شده و تمام مسائل شفاف است.

به عنوان یک فرد مطلع به ابهام های کمیته اخلاق پاسخ دادم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضورش در کمیته اخلاق بیان کرد: درباره برخی پرونده ها ابهام هایی وجود داشت و کمیته اخلاق از من به عنوان یک فرد مطلع سوال هایی پرسید که جواب دادم. کمیته اخلاق وظیفه دارد درمورد مسائلی که مطرح می شود، پیگیری های لازم را انجام دهد تا رفع ابهام شود.

گزارش گروه امنیتی ویژه AFC باید به سرعت در هیئت رئیسه مطرح شود تا بتوانیم میزبان نمایندگان عربستان باشیم

او درمورد اینکه چگونه فدراسیون پنج ستاره ایران پس از 3 سال نمی تواند از حق میزبانی تیم های ایرانی در مقابل نمایندگان عربستان دفاع کند، گفت: متاسفانه خبرنگاران اطلاعات کاملی ندارند و البته مقصر هم نیستند. موضوعی که بین عربستان، امارات و قطر در نشست کمیته اجرایی مطرح شد، یک بحث سیاسی بود و عنوان شد که دخالت سیاست در ورزش خلاف مقررات afc و فیفا است. بحث ایران با عربستان امنیتی است و عربستانی ها ادعا کردند ایران امنیت ندارد. AFC هم تصویب کرد یک گروه ویژه امنیتی به ایران بیاید تا این موضوع  را بررسی کند.این گروه با حضور در ایران گزارشی تهیه کرد و در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داد. ما هم ازAFC خواستیم این گزارش هرچه سریع تر در هیئت رئیسه مطرح شود و به ما جواب دهند. این بحث باید از بین برود و تیم های عربستانی در ایران بازی کنند. اگر عربستان نمی خواهد به این کشور برویم، در جای دیگری با نمایندگان این کشور بازی می کنیم اما سعودی ها باید به ایران بیایند.

سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال اظهار کرد: تلاشمان را می‌کنیم اما در هیئت رئیسه AFC شانزده عضو وجود دارد که همه براساس مستندات و مدارک رأی می‌دهند. ما هم تلاشمان را انجام می‌دهیم و نامه نوشتیم تا این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار