کارشناس مسئول اداره پیش بینی ادراه هواشناسی استان کرمانشاه گفت:هوای استان تا صبح فردا، ابری بتدریج همراه با وزش باد و بارندگی پیش بینی می شود.

قاسمی کارشناس مسئول اداره پیش بینی اداره هواشناسی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بر اساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، بیشینه فعالیت این سامانه، طی ساعاتی از عصر امروز و امشب و همچنان در نواحی شمال غرب (اورامانات) و غرب استان دیده می شود.

بارندگی، که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید همراه می گردد؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است با رگبار پراکنده تگرگ و رعدوبرق نیز همراه و سبب سیلاب‌های محلی (بخصوص در مناطق یاد شده) شود.

بارش علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در اوایل وقت فردا و در برخی گردنه های سردسیر استان، موقتاً به شکل برف نیز مشاهده گردد. لازم به ذکر است؛ این سامانه طی ساعاتی از امروز و فردا، ممکن است؛ هوای استان را کم و بیش غبارآلود نماید.

وی ادامه داد : بیشینه فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب (پاوه، نوسود، نودشه، روانسر، ثلاث باباجانی)  و غرب استان، مناطق زلزله زده (سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلان غرب، سومار و ازگله)  خواهد بود.

قاسمی گفت: پیش بینی می شود که بیشینه بارش سامانه: 40 تا 60 میلیمتر و دامنه بیشترین باد: 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت باشد.


وی ادامه داد: بر اثر بروز پدیده ریزگردها دامنه دید افقی ناشی از غبار: 5000 – 2000 متر در استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ز


بروز گرد و غبار در  نواحی مرزی استان

 

 

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.