مدیر کل بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۱۵۰ نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار در گروه های همیار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این که حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی به شمار می‌رود گفت : طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.
وی افزود : گروه‌های همیار گروهی با فعالیت دو سویه، متقابل و افقی هستند که با توانایی‌های کم و بیش یکسان تلاش می‌کنند توانایی‌های یکدیگر را تکمیل نموده یا کمبودهای خود را جبران نمایند.
این مقام مسئول تشکیل گروه‌های همیار را عمده‌ترین راهکار توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برشمرد و اظهار کرد : هر کدام از گروه‌های همیار، متشکل از ۵ الی ۷ نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود، تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم نمودن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروهای همیار عنوان نمود.
محمدی گفت: در حال حاضر ۳ گروه همیار در شهرستان ابهر، ۶ گروه در شهرستان خدابنده، ۴ گروه در شهرستان خرمدره و پنج گروه در شهرستان زنجان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌نمایند.
وی با اشاره به افتتاح دو گروه همیار مینا کاری و ملیله کاری با اشتغال ۱۱ نفر در شهرستان زنجان افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب بهبود زندگی آنها می‌شود.


انتهای پیام / ک


فعالیت۲۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار بهزیستی زنجان

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.