در مراسمی از کتاب تصویرگران خوزستان در خانه ماپار اهواز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منا آقایی، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران، مدرس دانشگاه شهید چمران شوشتر، مدرس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اهواز و عضو هیات داوران کتاب تصویرگران خوزستان در مراسم رونمایی از این کتاب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان در معرفی کتاب تصویرگران خوزستان بیان داشت: این کتاب شامل تصاویری از تصویر سازی هنرمندان خوزستانی و حتی هنرمندان استان که در خارج از خوزستان و خارج از کشور هستند که این آثار را تولید کرده اند.

وی هدف از این اقدام را تهیه کتابی مصور از آثار هنرمندان خوزستانی، فرهنگ سازی در استان و ایران عنوان کرد و افزود: سعی کرده ایم برای اولین بار اینگونه کتابی را چاپ و منتشر نماییم.

آقایی با اشاره به اینکه تعداد کمی از استان ها چنین کتابی را تهیه و منتشر کرده اند اذعان کرد: استان تهران، قم و پس از خوزستان استان اصفهان تصمیم گرفته اینگونه کتابی تهیه کند.

عضو هیات داوران کتاب تصویرگران خوزستان با بیان اینکه چاپ این کتاب سبب برخورداری از مجموعه از آثار می شود اظهار داشت: از آن می توان در اجرای زیباسازی شهر، طراحی المان های شهری، استفاده در کتاب های مصور، تولید وسایل کاربردی مثل کوسن، روتختی و غیره استفاده کرد.

وی تعداد تصویرگرانی که در تهیه این کتاب همکاری داشته اند را 108 هنرمند عنوان کرد و گفت: 220 اثر هنری از این تصویرگران انتخاب شده است.

این کارشناس ارشد تصویرسازی مدت زمان تهیه این کتاب را 8 ماه عنوان کرد و اذعان داشت: از خردادماه سال جاری انتشار فراخوان، جمع آوری آثار و 3 مرحله داوری انجام شد.

فرزاد تامرادی، دبیر اجرایی کتاب تصویرگران خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص تامین اعتبار مالی برای تهیه و انتشار کتاب مذکور بیان کرد: تا زمان چاپ و رونمایی کتاب، بجز اداره ارشاد اسلامی اهواز که قرار شد 50 نسخه از این کتاب را خریداری کند، هیچ ارگان و سازمانی از ما حمایت مالی و رسمی نکرد و به امید فروش کتاب اقدام به چاپ آن کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 جلد از این کتاب چاپ شده اظهار داشت: خوشبختانه در مراسم رونمایی از کتاب تصویرگران خوزستان، کلیه کتاب ها توسط مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان و انجمن خیریه امام سجاد (ع) خریداری شد.

تامرادی تصریح کرد: امیدواریم در آینده تامین اعتبارات مالی در بدو اقدام توسط ارگان دولتی و علی الخصوص اداره کل ارشاد خوزستان صورت گیرد تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه و با کیفیت بالاتری آثار خود را ارائه نمایند و منتظر فروش آن ها نباشند.

دبیر اجرایی کتاب تصویرگران خوزستان، هیات داوران این کتاب را منا آقایی، کاشناس ارشد و مدرس تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران، راحیل براتی، کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران، مریم کاکائیان، کارشناس ارشد از پردیس هنرهای زیبا بود.

وی در ادامه با بیان اینکه این اقدام سخت بود اذعان کرد: بیش از یک هزار و 700 اثر داوری و در پایان تعدادی از آثار ارائه شده از 108 هنرمند انتخاب و چاپ شد.

فرزاد تامردای گفت: در تلاش هستیم تعدادی از نسخه های کتاب مذکور را توسط توزیع کنندگان کشوری و ناشران در سراسر کشور توزیع نمایند تا به مخاطبان خارج از استان هم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از هنرمندان خوزستانی که آثار آن ها در کتاب تصویرگران خوزستان چاپ شده خارج از کشور زندگی می کنند بیان داشت: برای این دسته از هنرمندان یک نسخه از این کتاب ارسال خواهد شد.

تامرادی اظهار کرد: این کتاب دو زبانه بوده تا مخاطبان خارجی هم بتوانند با آثار هنرمندان خوزستانی ارتباط برقرار نمایند.

دبیر اجرایی کتاب تصویرگران خوزستان حمایت از هنر و هنرمند را برای توسعه همه جانبه یک کشور را ضروری دانست و افزود: اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی مرجع حمایت هنرمند است، نه فقط در زمینه مادی، بلکه در زمینه معنوی هم باید از هنرمند حمایت کند.

این مقام مسئول از بی مهری برخی مسئولان و ارگان ها نسبت به حمایت نکردن رسمی از این کتاب و انتشار خبر آن انتقاد کرد.

فرزاد تامرادی همچنین از شهرداری اهواز درخصوص حمایت نکردن از هنرمندان و آثار هنری آن ها انتقاد نمود.

انتهای پیام/گ

از کتاب تصویرگران خوزستان رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار