رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: آخرین مهلت ثبت نام در المپیاد ملی بازی‌های فکری سه شنبه ۲۵ بهمن ماه اعلام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: دانش آموزان علاقمند در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند تا ۲۵ بهمن با مراجعه به نشانی http://www.irmsa.ir و ttp://pishfarfars.ir برای ثبت نام در مسابقات و بهره‌مندی از آموزش‌های رایگان اقدام کنند.

وی بیان کرد: این مسابقات در ۱۲ رشته از بازی‌های فکری شامل: اتتلو (۶*۶) جنگا، بلاک آس دو نفره، دومینو برج، لیوان چینی، پنتاگو، بلاک آس ۴ نفره، اتتلو حرفه‌ای (۸*۸)، کریدور، روبیک، جنگا و دومینو تاپلینگ و در دو سطح ابتدایی و متوسطه برگزار می‌شود.

کلاری افزود: تعداد شرکت‌کنندگان دو سال قبل بیش از سه هزار نفر بود و ۳۶ برگزیده آن امسال وارد مرحله ملی می‌شوند.

وی ادامه داد: این المپیاد با هدف آشنایی دانش آموزان با بازی‌های فکری و دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه فارس قطب بازی‌های فکری در کشور است از ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری المپیاد ملی رویش در شیراز خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود دانش‌آموزان ۱۹ استان کشور در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند و برگزیدگان المپیاد ملی به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اعزام می‌شوند.

کلاری افزود: امسال ما برای چهار دسته از دانش آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، آموزش رایگان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان مستعد و علاقمند که امکان پرداخت هزینه‌های آموزش و یادگیری را ندارند در اولویت آموزش‌های رایگان ما قرار دارند.

کلاری همچنین از فراهم بودن آموزش رایگان برای دانش‌آموزان ورزشکار و افراد برخوردار از استعداد درخشان و همچنین تمامی اعضای پیشتاز این سازمان خبر داد.

نخستین المپیاد ملی بازی‌های فکری با عنوان رویش از ۱۰ تا ۱۲ اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری نخستین المپیاد ملی بازی‌های فکری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار