رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: علی‌رغم توسعه راه‌ها در کشور، تجهیزات و امکانات دستگاه‌های خدمات رسان کافی نیست و به روز نشده است.

مردم از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند/امکانات و تجهیزات دستگاه‌های خدمات رسان کافی نیستاسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و احتمال کولاک در کشور از هموطنان درخواست می‌شود تا از انجام سفر‌های غیر ضروری اجتناب و به دستورات پلیس توجه کنند و در صورت ضرورت انجام سفرهای زمستانی به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند و حتما باک بنزین وسیله نقلیه خود را پر کنند و در طول سفر با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی در ادامه افزود:ما همواره بر اساس اخطارها و هشدارهای هواشناسی درباره ورود توده هوای سرد به کشور به تمامی دستگاه‌های مربوطه آماده باش می‌دهیم و این اعلام آماده باش بیش از حد پیش بینی هواشناسی بوده و برای سخت ترین شرایط است.

نجار اذعان کرد:احتمال‌های هواشناسی همیشه محقق نمی‌شود و باید همه دستگاه‌ها به ویژه نیروهای امدادی برای سخت ترین شرایط آمادگی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: ما توسعه راه‌ها را داشتیم، اما در نقطه مقابل تجهیزات و امکانات به روز نشده است و امکانات کافی در اختیار نداریم.

وی گفت: با راهداری هماهنگ شده است تا در صورت بروز هرگونه بحران احتمالی مانند بهمن و ریزش کوه نسبت به بازگشایی راه‌ها اقدام کنند، البته در برف کولاک اخیر هم عملکرد دستگاه‌ها خوب بود و ۵۶۰ کیلومتر معابر بزرگراهی تهران مسدود نشد، اما گا‌ها رسانه‌ها نقد‌هایی می‌کنند و چه بسا بهتر بود که نیمه پر لیوان را هم می‌دیدند.

رئیس سازمان مدریت بحران کشور عنوان کرد: گا‌ها مطرح می‌شود که ستاد بحران متولی و همه کار‌ه است، در صورتی که سازمان مدیریت بحران وظیفه هماهنگی و نظارت را برعهده دارد.

وی گفت: راهدارخانه‌ها باید از تجهیزات لازم برخوردار باشند و نیروهای خود را در محل‌های مورد نظر مستقر کند. همچنین راهدارخانه‌ها باید برای روزهای برفی ماشین نمک پاش داشته باشند. در شهر تهران شهرداری متولی این کار است، اما با تشکیلات کم نمی‌توان برف روبی کرد.

نجار افزود: امکانات همواره با توسعه راه‌ها پیش نرفته است و موضوع اساسی در کشور کمبود امکانات و تجهیزات به دلیل اختصاص اعتبارات کم است.

وی در پایان بیان کرد: فرودگاه‌ها باید به امکانات و تجهیزات یخ زدایی بال مجهز باشند، اما فاقد این امکانات هستند و همه این موارد نقص است و ما این موضوع را پیگیری کردیم، اما مسئولان گفتند امکانات به اندازه کافی وجود دارد.

انتهای پیام/

ناکافی بودن تجهیزات دستگاه‌های خدمات رسان در کشور به علت کمبود اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
چرا امکانات کافی نیست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۷:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
میگه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های خدمات رسان کافی نیست . واقعا جای تاسف داره . چراااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مردم از خونه بیرون نیان ،بخاطر برف ،باران،گرما ،سرما خاک آلودگی ،ترافیک؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
باید بررسی ونظارت بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
باید بررسی ونظارت بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۲:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
عده ای خودشان ماجراجو وهیجان طلبند وکار ندارند به اینکه شرایط کشور چگونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
چراامکانات امدادرسانی کافی نیست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
ما امکانات خوبی داریم و باید در جهت مناسب آنها را بکار ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
كي بايد امكانات بروز شود
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۱:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
یعنی واقعا با این همه منابع و امکانات ایران واقعا تجهیزات انقد ناچیزه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
مگه قرار باز جاده ها بسته شه
آخرین اخبار