احیاء بنگاه‌ها برنامه دولت برای ایجاد اشتغال در سال آینده خواهد بود/ در نظر گرفتن 72 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغالوزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: 72 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها، صندوق توسعه و کمک مالی دولت برای ایجاد اشتغال تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست استانداران که امروز (دوشنبه 23 بهمن ماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال یکی از اولویت‌های اصلی دولت است، باید طرح‌های مربوط به این حوزه را بررسی می‌کردیم.

وی افزود: در جلسه امروز سهم اشتغال هریک از استان‌ها را مورد بررسی قرار دادیم، در این بررسی مشخص شد برخی استان‌ها از میزان سهم‌شان برای ایجاد اشتغال جلوتر هستند، با این حال مشکلات سایر استان‌ها را در حوزه اشتغال بررسی کردیم و مقرر شد نتایج آن را به زودی ابلاغ کنیم.

ربیعی ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به حوزه اشتغال نیازمند اصلاح آیین‌نامه دولت است و برخی نیاز به قانون و تدوین لایحه دارند. براین اساس حدوداً 17 مورد از موانع اشتغال را بررسی کردیم که البته در این راستا مشخص شد بحث وثایق برای اشتغال روستایی و شیوه هماهنگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مهمترین مشکل ما در حوزه اشتغال است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست تحریک تقاضا برای کالاهای تولید شده از جمله مسائل بررسی شده در جلسه امروز بود، همچنین در سال آینده برنامه اشتغال دولت کمک به احیاء بنگاه‌ها خواهد بود تا در قالب تثبیت شغل مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استانداران به منظور تثبیت و ایجاد اشتغال در سطح استان‌ها نیازمند اختیار بیشتری بودند، لذا مقرر شد در قالب آیین‌نامه اختیار بیشتری به آنها داده شود.

ربیعی گفت: موضوع رشد فراگیر از جمله مسائل دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد. در این راستا استانداران معتقدند از منابع استانی باید یارانه تخصیص پیدا کند، لذا با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم تا مبلغ 500 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به رسته‌های اشتغال فراگیر در استان‌ها بیان کرد: برخی استانداران معتقدند این رسته‌ها قابل تغییر است، به همین دلیل به آنها فرصت دادیم تا رسته‌های پیشنهادی خود را به ما ارائه دهند.

وی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در جلسه امروز بررسی شد موضوع نهادهای توسعه‌ای استان‌هاست که خوشبختانه این امر در کرمان به خوبی اجرا شده است.

ربیعی ادامه داد: قصد داریم سیاست مهاجرت معکوس را در روستاها ادامه و گسترش دهیم و اگر این امر در سال آینده اجرا شود، می‌توانیم به منظور اجرای بهتر آن از منابع صندوق توسعه ملی هم استفاده کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: 72 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها، صندوق توسعه و کمک مالی دولت برای ایجاد اشتغال تعلق می‌گیرد، زیرا معتقدم که اعطای وام به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند، اما وام مناسب در این زمینه مورد نیاز است.

وی درباره اشتغال حمایتی گفت: علاوه بر کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بسیج و بنیاد مستضعفان به این موضوع ورود کردند، همچنین بحث اشتغال خانگی، تأمین منابع و صدور مجوز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و در کنار برنامه توسعه‌ای دولت این موضوع در دستور کار قرار دارد.

ربیعی اضافه کرد: اگر موتور بافت فرسوده حرکت کند، 40 صنعت به دنبال آن فعالیت پیدا می‌کند، لذا باید با کمک مجموعه‌های مکمل به رشد قابل قبولی در حوزه اشتغال برسیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار