رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به الزامات مصرف غذا در سفر گفت: مسافران رستوران های شلوغ را برای غذا خوردن انتخاب کنند.

گوشت مرغ و کنسرو بهترین غذا در زمان مسافرت در ایام عید نوروزمحمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مسافران هنگام سفرسعی کنند از مصرف غذاهای مشکوک که بهداشتی آن مشخص نیست پرهیز کنند و بیشتر به رستوران‌های معروف و شلوغ برای غذا خوردن مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز مردم باید تا حد امکان از مصرف غذاهای گوشتی و فاسد شدنی پرهیز کنند تا در طول مسافرت دچار بیماری و مشکلات سوء‌هاضمه نشوند.

عزیزی با اشاره به اینکه مواد به کار رفته در کباب از نظر سلامتی و بهداشت مشخص نیست، عنوان کرد: در زمان مسافرت افراد باید به جای مواد گوشتی از غذاهای سالم و ساده‌ای مانند نان و پنیر یا مرغ استفاده کنند و به جای استفاده از رستوران‌های بین راهی خلوت از انواع کنسر‌وها به عنوان وعده‌‌های غذا مصرف کنند.

مردم از مصرف آب رودخانه‌ها برای جلوگیری از شیوع وبا بپر‌هیزند

وی اظهار کرد: مسافران در ایام تعطیلات و در مسافرت از مصرف آب رودخانه که مشکوک خودداری کنند زیرا ممکن است این آبها حاوی میکروب وبا بوده و افراد پس از مصرف دچار مشکلات گوارشی و بیماری اسهال شوند.

عزیزی گفت: مردم در زمان مسافرت باید از آب‌های معدنی و آب شرب برای مصرف وتهیه غذا استفاده کنند تا  به بیماری‌های عفونی مبتلا نشوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.