معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان از اعزام سومین گروه تیم ساماندهی حمایت‌های روانی و اجتماعی این جمعیت به منطقه زلزله‌زده قصر شیرین استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان، علی پهلوان، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اعزام تیم سحر به مناطق زلزله زده غرب کشور بیان داشت: این گروه از ۱۲ نفر از برادران و خواهران عضو این جمعیت تشکیل شده که به مدت یک هفته در شهرستان زلزله ‌زده قصر شیرین خدمات ارائه می دهند.

وی مداخلات روان‌شناختی، برگزاری برنامه‌های اقناعی در راستای نشاط اجتماعی، آموزش کمک‌های اولیه امداد و نجات در مدارس، آموزش مباحث روان‌ شناسی و روان ‌شناختی و دلجویی از آسیب دیدگان را از جمله برنامه‌ های این تیم در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد.

پهلوان مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا را یکی از نیازهای مهم در مناطق آسیب‌دیده از زلزله عنوان کرد و اذعان داشت: جمعیت هلال‌احمر با سازماندهی تیم حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا در قالب تیم سحر ضمن جذب نیروهای داوطلب در رشته‌های روانشناسی، مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی اقدام به ارائه خدمات موردنیاز به آسیب‌دیده‌های بلایا و حوادث می نماید.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در ادامه افزود: تیم سحر هلال‌احمر خوزستان با اعضای متخصص و باسابقه در افزایش توان انطباق و آماده ‌سازی بازماندگان با کمک جامعه محلی و با اهدای هدایا به کودکان، برگزاری مراسم متناسب با عقاید دینی منطقه، بررسی وضعیت بهداشتی آسیب دیدگان، ایمن‌سازی مناطق، برگزاری بازی‌ها و اجرای نمایش‌ها برای تسکین آلام کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/گ

اعزام سومین تیم سحر هلال‌احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار