سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال جوانان گفت: بار مثبت روانی سبب می‌شود پرسپولیس گام اول لیگ قهرمانان آسیا مقابل نسف قارشی را محکم بردارد.

اکبر محمدی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال جوانان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دیدار پرسپولیس و نسف قارشی ازبکستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: مهم ترین نکته ای که درباره گروه پرسپولیس وجود دارد این است که برخلاف سال گذشته این تیم با نمایندگان عربستان همگروه نیست و می تواند از امتیاز میزبانی اش به شکل کامل استفاده کند. اقتدار پرسپولیس در لیگ برتر و حذف این تیم از جام حذفی پوئن مثبتی برای شاگردان برانکو است و آن ها می توانند تمام‌تمرکز خود را به لیگ قهرمانان آسیا معطوف کنند. پرسپولیس نسبت به سایر تیم های ایرانی گروه راحت تری در این رقابت ها دارد چراکه السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان، تیم هایی نیستند که مانع صعود نماینده کشورمان به دور بعدی لیگ قهرمانان شوند.

او ادامه داد: نسف قارشی با سرمایه گذاری که در ازبکستان انجام داده است برای دومین فصل متوالی به لیگ قهرمانان صعود می کند. البته در دوره گذشته این تیم توفیق خاصی نداشت و با توجه به اینکه تیم های ایرانی همیشه برابر حریفان ازبکستانی از لحاظ بار روانی وضعیت بهتری دارند، پرسپولیس هم می تواند از این مزیت بهره گیرد و گام اول را محکم بردارد.

محمدی درمورد تقابل استقلال با الریان در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه گفت: برخلاف پرسپولیس، استقلال به دلیل همگروهی با نماینده عربستان و حضور در جام حذفی کار بسیار سختی در لیگ قهرمانان دارد و هماهنگ کردن سفرها و تقسیم نیروی بازیکنان برای حضور در سه جام، وضعیت سختی را برای کادرفنی این تیم ایجاد می کند. هواداران استقلال انتظار دارند این تیم در جمع سه تیم ابتدای جدول لیگ قرار بگیرد، در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و قهرمان جام حذفی شود و چنین موضوعی بار روانی زیادی برای بازیکنان و کادرفنی استقلال ایجاد می کند.

سرمربی اسبق تیم ملی جوانان ایران ادامه داد: صرف نظر از الریان که استقلال می تواند با برتری مقابل آن، شروع خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد نماینده کشورمان کار بسیار دشواری مقابل الهلال عربستان و العین امارات که خاطره شکست شش بر یک فصل گذشته از این تیم در ذهن همه مانده است، پیش رو دارد.

نباید انتظارها را از تراکتورسازی در لیگ قهرمانان بالا برد

محمدی درمورد رویارویی تراکتورسازی تبریز با الاهلی عربستان در هفته نخست لیگ قهرمانان اظهار داشت: هرچند تراکتورسازی در هفته های اخیر با ارطوغرول ساغلام نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته است اما با توجه به سرمایه گذاری الاهلی عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات، تراکتور هم در گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار سختی دارد. در کل تمام تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از امکانات و منابع مالی بهتری نسبت به نمایندگان ایران بهره می برند و شاید هزینه سه تیم الدحیل قطر، الاهلی و الهلال عربستان در طول یک فصل بیشتر از کل هزینه های تمام تیم های لیگ برتر و لیگ دسته اول ایران باشد. بنابراین باید از نمایندگان کشورمان در لیگ‌قهرمانان آسیا انتظار معقول داشته باشیم.

او افزود: باوجود اینکه انگیزه جوان های تراکتور و بهره گیری این تیم از یک سرمربی بین المللی مانند ساغلام، بار روانی مثبتی برای تبریزی ها ایجاد می کند ولی بازی با الاهلی عربستان در عمان شروع سختی برای تراکتور در لیگ قهرمانان محسوب می شود. تراکتورسازی تنها اسم میزبان بازی را یدک می کشد اما هواداران الاهلی در عمان بسیار بیشتر از تماشاگران ایرانی هستند. از طرفی نبایست انتظار داشته باشیم با توجه نفرات محدودی که تراکتور از آن ها استفاده می کند و جایگاه نه چندان مناسب این تیم در لیگ لیگ‌برتر، این تیم نتایج درخشانی کسب کند.

الدحیل نسبت به تمام تیم های قطری متمایز است اما ذوب آهن در لیگ قهرمانان تجربه زیادی دارد

مربی سابق تیم های سیاه جامگان، ذوب آهن اصفهان و ملوان انزلی درباره تقابل شاگردان امیر قلعه نویی با تیم قدرتمند الدحیل قطر گفت: با توجه به بودجه هنگفت الدحیل، این تیم را باید از سایر تیم های لیگ ستارگان قطر متمایز دانست. الدحیل امسال از ادغام تیم قدرتمند لخویا و تیم نظامی الجیش به وجود آمد و اکنون قاطعانه در صدر جدول لیگ قطر قرار دارد. این تیم در کنار بازیکنان فوق العاده خارجی اش مانند نام تائه هی، یوسف مساکنی و یوسف العربی، از نفرات ملی پوش زیادی هم بهره می برد اما ذوب آهن در لیگ قهرمانان تیم باتجربه ای است و همواره در زمین های صاف و خارج از کشور بهتر بازی می کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی امیر قلعه نویی هم انگیزه های زیادی براس مطرح کردن دوباره نامش در لیگ قهرمانان دارد. با این وجود باید دید آیا ذوب آهن پس از شکست سنگین مقابل سایپا توانسته است خود را از لحاظ روحی و بدنی ریکاوری کند یا خیر؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار