رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت از ما مسائل سیاسی نمی‌خواهد، افزود: مردم از ما کار صادقانه، تولید و اشتغال می‌خواهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از ایستگاه جانبازان مترو شیراز اظهار کرد: کشمکش‌های سیاسی ذهن ما را برای تولید و رونق در گیر می‌کند و ملت از ما مسائل سیاسی نمی‌خواهد و از ما کار صادقانه، تولید و اشتغال می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی یک بار سنگین مسئولیت را بر دوش دولت و ملت گذاشت، اضافه کرد: باید در عرصه کار و تلاش برای مردم با سرعت و دقت کار کنیم و کار‌ها را به نتیجه برسانیم.

لاریجانی تصریح کرد: آنچه دشمن روی آن تمرکز کرده و ما نیز باید به آن توجه ویژه کنیم مسائل اقتصادی است و باید سطح تولیدات در زمینه کشاورزی، صنعت و خدمات افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌ها، تصریح کرد: در استان فارس شرایط آب نگران کننده‌تر از دیگر نقاط است و باید مسیر دیگری را انتخاب کنیم تا بتوانیم از این بحران بیرون رویم.

وی گفت: به وزیر نیرو تاکید کردم که طرح آمایش آب در کشور و به ویژه استان فارس اجرا شود.

لاریجانی ادامه داد: این طرح به ما کمک می‌کند تا در مصرف آب در حوزه کشاورزی با ایجاد شبکه آبیاری، آبخیزداری و کشاورزی گلخانه‌ای صرفه جویی شود و باید الگوی کشت را در استان فارس تغییر دهیم و اگر این کار‌ها دیر انجام شود، به ضرر استان فارس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان فارس دارای مزیت‌های فراوانی است که از جمله سرآمد این مزیت‌ها قدمت تاریخی آن است و این پیشینه ادبی و تاریخی موجب جاذبه گردشگری شده و به عنوان یک اولویت مهم باید برای جذب توریسم و گردشگر اقدام شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور باید زمینه‌های توسعه زیرساخت‌ها ادامه پیدا کند، چرا که در رونق گردشگری بسیار موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش می‌کنیم درآمد پایداری را برای شهرداری‌ها ایجاد کنیم تا شهرداری‌ها از یک مسیر مطمئن کار‌ها را به پیش ببرند.

لاریجانی ادامه داد: به همین منظور بافت فرسوده باید تغییر کند و زودتر یک فضای سالم همراه با حفظ خانه‌های تاریخی برای گردشگران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت ثروت زیادی وجود دارد اضافه کرد: باید این صنعت را حفظ کنیم و برای توسعه صنعت صنایعی را به کار ببریم و توسعه دهیم که آب کمتری نیاز داشته باشد و ما در مجلس برای توسعه و پیشبرد این طرح تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ن

صحبت های لاریجانی در مراسم بهره برداری از ایستگاه جانبازان مترو شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار