همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج برپا شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نمایشگاه نقاشی کودکان مناطق زلزله‌زده با حضور فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی استان‌های کردستان و کرمانشاه در نگارخانه ارشاد سنندج دایر شد.

نگین وکیلی مدیر آموزشگاه رؤیای رنگی کودکان و هنرمند خیراندیش کردستانی که با حضور در مناطق زلزله‌زده اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی برای کودکان این مناطق نموده است با جمع‌آوری آثار هنری کودکان زلزله‌زده اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.

وی در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی رویای رنگی کودکان زلزله‌زده پس از برپایی سه روز در دوم دی ماه 96 برای بار دوم و به دلیل استقبال گسترده مردمی از امروز به مدت 5 روز دایر خواهد بود.

وکیلی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار و نوع‌دوست کردستان در نمایشگاه نخست آثار کودکان زلزله‌زده را با بیش از 70 میلیون ریال خریداری کردند که در نهایت مبلغ جمع‌آوری شده در قالب کارت‌های هدیه یک میلیون و 200 هزار ریالی به کودکان بی‌سرپرست و آسیب‌دیده اهدا شد.

وی افزود: در نمایشگاه دوم نیز که از امروز دایر شده است 140 اثر نقاشی و ۷۵ اثر عکس از نحوه برگزاری ورک‌شاپ کودکان زلزله‌زده سرپل ذهاب محله فولادی و همچنین چهره نقاشان کودک سرپل‌ذهاب محله فولادی که ۸۵ درصد خانه‌های آن‌ها تخریب شده و در این هوای سرد و مرطوب در چادرها زندگی می‌کنند به نمایش در آمده است.

این هنرمند کردستان اعلام کرد: نمایشگاه تا 26 بهمن ماه دایر خواهد بود و تمام عواید فروش آثار برای کودکان زلزله‌زده جمع‌آوری خواهد شد.

انتهای پیام/م

نمایشگاه نقاشی کودکان زلزله‌زده غرب کشور در سنندج

 

برچسب ها: دهه فجر ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.