رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان از حضور سه اصفهانی در جشنواره مرشدان برتر ایران به میزبانی استان البرز خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا اخروی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در سه بخش انفرادی، دو نفری و گروهی ،افزود: 3 مرشد اصفهانی امین ابوالحسنی، ناظر حضرتی و بهزاد رحمانی در این دوره با مرشدانی از اردبیل، زنجان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، کرمانشاه، قم، البرز، مرکزی، فارس، همدان و یزد رقابت می کنند.

وی گفت: در بخش انفرادی جشنواره که به سه گروه تقسیم می شود ، در گروه یک مرشدان نوپنجه، خوش پنجه، خوش آوا و خوش نوا، در گروه دو مرشدان سردم نشین و سردم یارو در گروه سه مرشدان سردم دار، مرشد و مرشد پیشکسوت در بخش های ضرب نوازی (نوآوری در نواختن و اجرا)، آواز(اجرای دستگاه های اصیل آواز ایرانی، ثنا خوانی، توحید خوانی، مناجات خوانی، رزمی خوانی، شاهنامه خوانی، مناسبت خوانی، مقام خوانی، منقبت خوانی، آواهای محلی، مرکب خوانی ...  و ادبیات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان افزود: در بخش دو نفری و گروهی همچون بخش یک نفری فقط مرشدان رتبه بندی شده با شرایط سنی آزاد تنها در یک بخش مجموع آواز و ضرب رقابت می کنند.

هفتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین پنجشنبه 26 بهمن در استان البرز برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

سه اصفهانی به عنوان مرشد برتر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار