مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل؛

92درصد برق مصرفی در بخش تجاری و خانگی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: 92درصد برق مصرفی در استان اردبیل در بخش تجاری و خانگی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسن محمدی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود:شهروندان استان اردبیل 2 برابر متوسط جهانی و چهار برابر کشورهای پیشرفته برق مصرف می کنند که متاسفانه بیشترین میزان مصرف برق در استان اردبیل در بخش تجاری و خانگی است و 92 درصد برق مصرفی دراین بخش ها می باشد.

 وی با بیان اینکه میزان رشد مصرف برق استان 6 درصد است، اظهار کرد: به طور میانگین هر سال نسبت به سال قبل 6 درصد برق مصرفی در استان افزایش می یابد و 60 درصد مصرف برق در بخش روشنایی است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن را ضروری دانست و بیان کرد: این مقدار مصرف برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنیم از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه کنیم تا سرمایه کشور هدر نرود.
محمدی با اشاره به اینکه برق انرژی پاک است، اضافه کرد: درست است که برق انرژی پاک است اما عمده نیروگاههای تولید برق در کشور از سوخت های فسیلی استفاده می کند که باعث آلودگی هوا و تخریب محیط زیست می شود.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: هم اکنون 530 هزار مشترک برق در استان اردبیل وجود دارد که این رقم قبل از پیروزی انقلاب 44 هزار مشترک بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: طول شبکه برق استان هم اکنون 13 هزار و 500 کیلومتر است که قبل از انقلاب این رقم یک هزار و 400 کیلومتر بود.
محمدی با بیان اینکه پست های نصب شده در استان هم اکنون 6 هزار و 600 عدد است به طوری که قبل از انقلاب این رقم 297 عدد بوده ، اظهار کرد: یک هزار و 10 مگاوات برق در استان تولید می شود که قبل از انقلاب برق تولیدی استان 44 مگاوات بود.
وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی یک هزار و 698 روستای استان از نعمت برق برخوردارند و همه روستاهای بالای 10 خانوار و حتی برخی از روستاهای زیر 10 خانوار از این نعمت برخوردارند در حالی که قبل از انقلاب فقط 20 روستا در استان دارای برق بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اعتماد سازی و بیان واقعیت ها از سوی رسانه ها را خواستار شد و ادامه داد: انعکاس درست و صحیح خبر رسالت اصلی خبرنگاران است.

انتهای پیام/ح

رشد 6 درصدی میزان مصرف برق در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.