رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: مردم ایران انقلاب را از آن خود مى‌دانند و به اصالت و حقانيت آن ايمان دارند.

تدابير داهيانه رهبر معظم انقلاب باعث نقش بی بدیل ما در معادلات جهانی است«سید مصطفی میرسلیم» رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلایل همراهی مردم با نظام در بزنگاه‌های مهم و سرنوشت‌ساز اظهار کرد: مردم ایران انقلاب را از آن خود مى‌دانند و در شكل گيرى و اوج يابى و پيروزى آن سهيم بوده‌اند لذا قدر آن را دانسته و درک کرده‌اند که این نظام شکوهمند آسان به دست نيامده تا ارزان از دست برود در نتیجه به انقلاب و اصالت و حقانيت آن ايمان دارند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به این که چقدر از شعارهای انقلاب محقق شده افزود: ما هنوز نتوانسته‌ايم تمام شعارهاى خود را در مقام عمل محقق كنيم و هنوز براى آن كه انقلاب ما به مرحله تمدن سازى برسد باید تلاش کنیم ، البته نبايد فراموش كرد كه در اين چهار دهه گرفتار فتنه‌هاى متعددى شده‌ايم كه هركدام از آنها مى‌توانست انقلابى را نابود كند لذا با وجود این مصائب حفظ پرچم انقلاب كار كم ارزشى نبوده؛ بلکه اقدامی واجب و مهم بوده است.

میر سلیم با بیان چند نمونه از آثار انقلاب اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال بايد به شرايط پيرامونى عنايت داشته باشيم، به این معنا که تهديدهایی که همواره در کمین نظام بوده فهرست شده و موفقيتهايى كه در رفع و دفع آنها انجام گرفته است، ذكر شود. مثلا جنگ تحميلى تهديد بين المللى بسيار بزرگى بود كه به همت رزمندگان پوزه دشمن را به خاك ماليد.

وی ادامه داد: رزمندگان ما برخاسته از ميان مردم و از ِآن انقلاب بودند، بعد از جنگ نیز به همت همين مردم بازسازى خرابی‌های کشور انجام گرفت و اين اقدام مهمى بود تا كشور را به شرايط عادى برساند، همچنین انسجام و يكپارچگى ميهنى تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، در سه دهه گذشته موجب شد كه امنيتى با كيفيت و مثال زدنى در كشور ما برقرار شود.

میر سلیم تاکید کرد: فعاليتهاى علمى پژوهشى موجب شد تا اقتدار بزرگی نصیب نظام شود و اقتدار ما در زمينه هسته‌اى و موشكى استكبار را از يكه تازى عليه جمهورى اسلامى خارج کرد و اکنون به اتكاء مذاكرات كارشناسانه مظلوميت و موضع برحق ما نزد افكار عمومى جهانيان به اثبات رسیده است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اذعان کرد :در بيست سال گذشته برمبناى تحقيقات مفصل علمى، سياستهاى كلى نظام در بخشهاى مختلف تدوين و خطوط راهبردى براى برنامه‌ريزان مشخص شد. اقدامی كه در دوران جنگ براى خود كفايى آغاز شد خودباورى را در مردم تقويت كرده و بر فهرست توانایی های نظام افزود.

میر سلیم با اشاره به نقش بی بدیل ایران در تصمیم گیری برای معادلات جهانی و منطقه و این امر که چگونه این روند به منصه ظهور رسیده بیان کرد: اين روند ناشى از تدابير داهيانه رهبر معظم انقلاب است كه حتى دشمنان و رقباى ما نيز بدان معترف بوده و آن را به رسميت شناخته اند و اين از بركات بزرگى است كه بايد قدر آن را بدانيم و از خداى متعال بخواهیم که به آن تداوم ببخشد.

وی با تاکید بر این مسئله که باید به برخی حوزه‌ها ورود بیشتری داشته باشیم تا شعارهای اتقلاب به صورت کامل محقق شود، اظهار کرد: ما با وجود پيشرفتها و افتخاراتی بزرگ از ضعفها و نواقص مهمى رنج مى بريم كه بايد با ايجاد اتحاد و همدلى و تشكل نيروهاى مؤمن و انقلابی هرچه سريعتر به چاره جويى آنها بپردازيم و لازم است تا در اين راه از خودخواهى و تنگ نظرى بپرهيزيم و شايسته سالارى را از شعار به عمل برسانیم و بايد مراقب باشيم قدرت ظاهرى، نفس ما را مفتون نكند چرا که تا زمانی که گرفتار كم ظرفيتى و اژدهاى نفس باشيم ضعفها و مشكلات به قوت خود باقى مى ماند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به بنیان‌های فکری امام درباره رسیدگی به محرومین، ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت و عدالت و برنامه ریزی برای تحقق این آرمانها خاطرنشان کرد: تحقق این امور نيازمند خودسازى و افزايش ظرفيتهاى انسانى و تسلط بر نفس است چرا که این امر رسالتی بزرگ است، حتى بزرگتر از آنچه در جنگ تحميلى انجام گرفت لذا برای تحقق این امور نيازمند آموزشی تعطيل ناپذير ومداوم هستیم چرا که بدون ممارست هيچ كس نمى تواند بر نفس سركش خود كه بسيارى از موارد تشريفاتى و تبعيض آلود و زائد را برخلاف عدالت ، موجه جلوه مى دهد، مسلط شود.

وی تاکید کرد: در اين راه وجود الگوهاى وارستگى براى ما حياتى است که اين نمونه ها در بين علماى اهل عمل به کرات يافت مى شوند لذا شناساندن آنه الگوها به مردم امری ضروری تلقی می‌شود تا عناصر منحرف نتوانند به نام هاى كلى عرفانهاى كاذب و معنويتهاى بى ريشه، مردم را به گمراهى بكشانند لذا تحقق این مسائل مستلزم برنامه ريزى پيچيده و تخصصى و چند بعدى است؛ سپس بايد با توجه به ضرورتهاى آمايش سرزمين به تعامل با يكديگر براى پيشرفت بپردازيم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار