مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل گفت: تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در استان اردبیل برق دار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسن محمدی، مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل در خصوص برق رسانی به روستاها ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۶۹۸ روستا برق دار هستند و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دار شده اند.

وی تعداد انشعابات غیر مجاز را نیز 6 هزار مورد و اغلب در بخش خانگی دانست و افزود: پروانه انشعاب به این افراد ارائه می شود و انتظار داریم متقاضیان مراجعه کنند.

مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل از افزایش 6 درصدی مصرف برق این استان در ۱۰ ماهه امسال و در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

محمدی تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف بخش تجاری و خانگی است و در وضعیت فعلی ۵۳۰ هزار مشترک داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف با ۶۰ درصد در بخش روشنایی است، متذکر شد: میزان مصرف برق در اردبیل دو برابر متوسط جهانی است و مصرف بالا تلفات بالا را نیز به دنبال دارد.

مدیر عامل توزیع برق استان اردبیل تاکید کرد: در حال حاضر تولید لحظه ای برق هزار و ۱۰ مگاوات است که سه برابر میزان پیک مصرف است و با این وجود مدیریت مصرف ضرورت ویژه دارد.

محمدی تاکید کرد: برای ارائه خدمات کیفی طرح جامع برق رسانی شهرستان ها در حال تدوین است که مشگین شهر به اتمام رسیده و اردبیل در دست اقدام است.

وی افزود: از سال آینده در راستای تکریم ارباب رجوع فروش اینترنتی برق عملیاتی می شود.

محمدی به راه اندازی مرکز تماس ۱۲۱ در شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، سرعین، نیر و نمین اشاره کرد و بیان داشت: سامانه انتقاد و پیشنهاد نیز در ۱۲۱ راه اندازی شده است.

وی کل شبکه توزیع برق را ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: ۱۵۸ هزار چراغ روشنایی نیز در سطح شهرها دایر شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان اردبیل

 

 

برچسب ها: برق ، خانوار روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.