هفدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز به روز نهم رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در نهمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر شیراز، ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۱ بهمن ماه در تالار حافظ فیلم مصادره اثر مهران احمدی و ساعت ۲۱ فیلم بمب به کارگردانی پیمان معادی نمایش داده می‌شود.

مصادره یک کمدی قصه‌گو است و این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجرا‌هایی می‌شود.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری، مهران احمدی، لوسینه گیراگوسیان، میلنا واردانیان، آلیسا میلکستیان، امیرصدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان بازیگران فیلم مصادره هستند.

در خلاصه داستان فیلم بمب یک عاشقانه ساده آمده: ایرج (پیمان معادی) و میترا (لیلا حاتمی) زن و شوهری فرهنگی هستند که در تهران سال ۶۶ و در میانه بمباران‌ها دچار سردی شده اند و قهر کرده‌اند.

آن‌ها آن قدر به انتها رسیده اند که حتی پس از شنیدن صدای آژیر قرمز هم به پناهگاه نمی‌روند و چیزی برای از دست دادن ندارند؛ از طرفی یکی از شاگردان ایرج در نوجوانی عاشق دختر همسایه شده است.

مجتمع سینمایی هنر شهر آفتاب هم در سالن نارنجی در سانس ۱۹ و ۲۱ پذیرای علاقمندان هنر هفتم است و فیلم‌های امیر و چهارراه استانبول اکران می‌شود.

با اعلام مسئولان برگزاری جشنواره اکران چهارراه استانبول با حضور مهدی پاکدل بازیگر این فیلم انجام می‌شود.

داستان چهارراه استانبول در مورد بهمن و احد تولیدکنندگان ورشکسته‌ای هست که از دست طلبکاران خود، فراری اند و آتش سوزی پلاسکو، شرایط دیگری را برایشان رقم می‌زند.

اتفاق پلاسکو در حاشیه داستان فیلم چهارراه استانبول قرار دارد و شاید تیزر‌ها و تبلیغات فیلم این توقع را در مخاطب ایجاد کرده باشد که فیلم درباره فاجعه پلاسکو است.

شنبه ۲۱ بهمن در سالن آبی هنر شهر آفتاب شهر شیراز لاتاری محمد حسین مهدویان تماشاگران را در ساعت ۱۸ به سالن خواهد کشاند و ساعت ۲۱ دارکوب بهروز شعیبی دیگر فیلم پرطرفدار جشنواره فجر نمایش داده خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم دارکوب آمده:هیچ چیز سخت‌تر از آن نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشد. تو از دیدنش، از شنیدن صدایش لذت می‌بری، اما او در‌ها را بسته و تنهایی را جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از آن نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت را می‌بینی و دوستشان داری، ولی همه تو را انکار می‌کنند. در‌ها را به روی تو بسته اند و تو تنها شده‌ای، تنهایی باتلاق است… .

مهناز افشار، سارا بهرامی، امین حیایی، هادی حجازی فر و جمشید هاشم پور بازیگران فیلم دارکوب هستند.

پردیس سینمایی گلستان شیراز هم در روز نهم، ساعت ۲۱ فیلم تنگه ابوغریب بهرام توکلی را که با تصاویری جذاب از جنگ تحمیلی بیننده را مجذوب می‌کند، اکران می‌کند.

در ٢١ تیرماه ۱۳۶۷ حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهر‌ها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه‌ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روز‌های پایانی جنگ گم شده، تنگه‌ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز ۲۲ بهمن به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ن

جشنواره فیلم فجر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار