هم زمان با نهمین روز از دهه فجر طرح گردشگری احیا قنات اردکان باهزینه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گنجینه و محور گردشگری زیرزمینی قنات بهاءالدین آباد شهرستان اردکان شنبه بیست و یکم بهمن ماه 96 با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان افتتاح شد.

صبح امروز با حضور علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان،فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، هادی مقیمی فرماندار اردکان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استان و شهرستان گنجینه و محور گردشگری زیرزمینی قنات بهاءالدین آباد شهرستان اردکان افتتاح شد.

گفتنی است: محور گردشگری زیرزمینی قنات بهاء الدین که در طول تقریبی به متراژ 695 متر است و مسیر آن در آثار و بناهای تاریخی محله تیران اردکان از جمله خانه تقدیریان، خانه تقدیری، خانه طبایی، آب انبار آخوند، آب انبار حاجی نوت، خانه مظلوم و.... می باشد با لایروبی، مرمت، بازسازی و ساماندهی آماده شده است.

لازم به ذکر است: این محور شامل بخش های مختلفی چون مسیر قنات، گنجینه قنات، ایستگاه های استراحت، پایاب ها و پاکنه های دسترسی، سردخانه های زیرزمینی و آب انبارها می باشد.

شایان ذکر است: پیشنهاد این طرح از سوی بخش خصوصی ارائه شده که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان به مرحله اجراء در آمده است و ارائه فرهنگ انتقال و استفاده از آب با علم گذشتگان و ایجاد محیطی علمی و هنری برای حفظ و اشاعه فنون پیشینیان از ویژگیهای این طرح می باشد.

انتهای پیام/ ی

طرح گردشگری احیا قنات در اردکان افتتاح شد

برچسب ها: گردشگری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.