مشاور دولتی چین که مقامی بالاتر از وزیر خارجه این کشور دارد، در واشنگتن با رئیس‌جمهور آمریکا درباره روابط دوجانیه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت، یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چینی، طی دیداری در واشنگتن به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است کشورش امیدوار است آمریکا و چین بتوانند هماهنگی‌های خودشان را در مسئله کره شمالی افزایش دهند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه چین، یانگ، که حتی سمتی بالاتر از وزیر امور خارجه دارد، در دیدار روز جمعه در کاخ سفید، به ترامپ گفت امیدوار است هر دو کشور بتوانند بایکدیگر سخت کار کنند و «هماهنگی‌ها درباره مسئله هسته‌ای شبه‌جزیر کره را تحکیم بخشند.»

یانگ همچنین گفته است: هر دو کشور باید «منازعات و مسائل حساس خودشان را به درستی مدیریت و کنترل کنند.»

در این بیانیه جزئیات بیشتری از مذاکرات درباره کره شمالی منتشر نشده است.

وزارت امور خارجه چین افزود، مقام ارشد کشورش در سفر خود به واشنگتن، همچنین با اچ آر مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جرد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ، دیدار و درباره تحکیم روابط دوجانبه و همکاری در مسائل بین‌المللی صحبت کردند.

دیدار یانگ در واشنگتن در حالی برگزار شد که تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا برقرار است و هر دو طرف بر سر منازعه دریای چین جنوبی و تایوان با یکدیگر اختلاف دارند.

آمریکا به طور مکرر چین را، که بزرگترین شریک تجاری کره شمالی محسوب می‌شود، تحت فشار گذاشته تا برای مهار برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ اقدامات بیشتری انجام دهد.

با وجود این، چین تاکید کرده است که بر اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در قبال کره شمالی متعهد است که تحریم‌های فراگیر نیز شامل آن می‌شود، ولی تمامی طرف‌ها باید تلاش‌های بیشتری در جهت کاهش تنش‌ها و از سرگیری مذاکرات انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدار ترامپ با مشاور دولتی چین در واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار