وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد بیانیه پارلمان اروپا در مورد ترکیه بی ارزش و پوچ است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد بیانیه پارلمان اروپا در مورد ترکیه بی ارزش و پوچ است.

بر این اساس، وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه از قطعنامه اتحادیه اروپا در مورد اوضاع حقوق بشر در ترکیه انتقاد کرد. وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد :«در این بیانیه شرایط ترکیه که در منطقه ای با چالش های امنیتی حیاتی با گروه های ترویستی یگان های مدافع خلق ، پ ک ک ، داعش و فتو (گروه وابسته به فتح الله گولن) مقابله می کند، ‌در نظر گرفته نشده است. در این بیانیه تنها گمانه زنی های بی اساس منابع مختلف با هدف انتقاد کردن فهرست شده است.»

وزارت امور خارجه ترکیه خاطر نشان کرد در این بیانیه این موضوع که هدف از کودتای نظامی نافرجام 15 ژوئیه 2016 ، از سوی هواداران فتح الله گولن، سرنگونی دولت و قانون اساسی و نقض آزادی های اساسی شهروندان بود، نادیده گرفته شده است.

این منبع تصریح کرد دولت ترکیه وظیفه دارد تدابیری مانند وضع فوق العاده برای از بین بردن تهدیدات علیه موجودیت خود و حقوق شهروندانش اتخاذ کرد. وزارت امور خارجه ترکیه یادآور شد مقامات این کشور با همکاری نهاد های بین المللی، مدام این تدابیر را به طور شفاف بازنگری می کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است :«روزنامه نگاران، نمایندگان و فعالان حقوق بشر که در بیانیه پارلمان اروپا به آنها اشاره شده است به هیچ وجه به دلایل شغلی تحت پیگرد قرار نگرفته اند.»

انتهای پیام/

انتقاد آنکارا از بیانیه ضد ترکیه ای اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار