۱۲۰ میلیون فقیر در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند

پارلمان اروپا از فقر ۱۲۰ میلیون نفر در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، پارلمان اروپا با اعلام وجود حدود ۱۲۰ میلیون نفر فقیر در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، بیکاری گسترده جوانان در اروپا و وجود ۲۸ میلیون کودک در کشور‌های اروپایی که خانواده‌های آن‌ها نمی‌توانند نیاز‌های اساسی و اولیه آن‌ها را تأمین کنند، درباره خطر نابرابری اجتماعی در اتحادیه اروپا هشدار داد.

بر این اساس، شماری از اعضای پارلمان اروپا هشدار دادند افزایش نابرابری اجتماعی در اتحادیه اروپا خطر فروپاشی این اتحادیه را بیشتر می‌کند. با وجود اینکه رقم بیکاری در اتحادیه اروپا رو به کاهش است؛ اما نابرابری اقتصادی و اجتماعی رو به افزایش است.

گفته می‌شود اتحادیه اروپا ثروتمندترین منطقه در جهان است، اما میلیون‌ها نفر در این اتحادیه در فقر زندگی می‌کنند. در واقع آسیب پذیرترین قشر‌ها در جامعه مورد بی توجهی هستند. اودو بولمان، نماینده آلمان در پارلمان اروپا گفت: در اتحادیه اروپا حدود یکصد و بیست میلیون نفر فقیر هستند. بیست و هشت میلیون کودک در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که نمی‌توانند نیاز‌های اساسی و اولیه آن‌ها را تأمین کنند.

جیپه کوفود، نماینده دانمارک تأکید کرد اتحادیه اروپا پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸، ۶۵۳ میلیارد یورو برای نجات بانک‌ها هزینه کرد. با این وجود، ما چه قدر برای نجات جوانان و آن‌هایی که از نابرابری و فقر رنج می‌برند، تلاش و هزینه کرده ایم. این نابرابری و بی عدالتی در درآمد، اقتصاد، بهداشت و آموزش وجود دارد. آمار‌ها نشان می‌دهد هم اکنون بیکاری گسترده‌ای در میان جوانان در چند کشور اتحادیه اروپا وجود دارد.

انتهای پیام/

فقر در اروپا بیداد می کند

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار