مهمترین اخبار و رویدادهای قوه قضائیه از چهاردهم تا بیستم بهمن را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قوه قضائیه در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

مهلت 3 ماهه به مجلس برای اعلام نتایج تحقیق و تفحص/ 41 فقره کیفرخواست علیه قضات صادر شده است

دادستان تهران گفت:گزارش‌های جدید تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی باید حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ارجاع به شعبه و گزارش‌های قبلی حداکثر ظرف یک ماه منجر به صدور قرار نهایی گردد و صدور قرار‌های نهایی نیز به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

 

اگر مافیای خودرو وجود دارد اسناد آن را بدهند/ شناسایی نشدن عامل مشترک در ناآرامی‌های دی ماه

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که «رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با مافیای خودرو صحبت کرد و گفت که حتی زور رئیس جمهور هم به این مافیا نمی رسد، آیا زور قوه قضاییه به آن می‌رسد؟»، گفت: اعتقاد دارم زمانی که یک مدیر صحبتی می‌کند، مستند صحبت کند و قبل از آن هم به مراجع قانونی اطلاع دهد و فکر می‌کنم که خود رئیس جمهور هم این صحبت را قبول داشته باشد و در هر حال اگر این موضوع صحت داشته باشد و وزرا و معاونان هم از آن خبر داشته باشند، باید سوال کرد که چه کسی به آن‌ها مجوز می‌دهد و پلاک گذاری می‌کند و اگر اسنادی در خصوص این مافیا وجود داشته باشد، اسناد را ارسال کنند و حتما زور قوه قضاییه به آن‌ها می‌رسد و رسیدگی می‌کند.

 

مسئولان فرودگاهی نباید تمام تأخیرهای پرواز را به مشکلات ایمنی و آب‌و‌هوا نسبت دهند/ صدور نظریه کارشناسی در پرونده پلاسکو


دادستان تهران گفت:  برخی تاخیرهای پروازی به لحاظ مشکلات فنی و حساسیت‌های ایمنی است و از این حیث مردم چنین تاخیراتی را می‌پذیرند، اما نباید به گونه‌ای رفتار شود که تمام تاخیرها به مشکلات ایمنی، دلایل برون سازمانی مانند وضعیت آب و هوا و فنی نسبت داده شود.

 

دستور دیوان عدالت برای کاهش تعرفه واردات خودرو موقتی است

محسن قایمی نسب مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار کرد: دستور موقت همانطور که از نامش مشخص است به معنی دستور موقت است و تصمیم نهایی دیوان نیست.

 

دستور ویژه دادستان کل کشور در پی اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ/ مدیر شرکت در ایران احضار شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشوردر پی اقدام توهین آمیز شرکت سامسونگ با ورزشکاران عزیز کشورمان طی دستور ویژه‌ای به معاون خود در حقوق عمومی خواستار پیگیری ویژه موضوع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار