به دنبال افزایش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی، نیروی دریایی کانادا اعلام کرد یک فروند زیردریایی این کشور با عبور از اقیانوس آرام به گشت‌زنی در آب‌های سواحل آسیا پرداخته است.

ورود زیردریایی کانادایی به آب‌های ساحلی آسیا پس از ۵۰ سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی کانادا روز پنجشنبه و به دنبال افزایش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد برای نخستین بار پس از 50 سال یک فروند زیردریایی این کشور با عبور از اقیانوس آرام به گشت زنی در آب های سواحل آسیا پرداخته است.

مأموریت زیردریایی اچ.ام.سی.اس چیکوتیمی (HMCS Chicoutimi) یک سال پیش برنامه ریزی شده بود؛ اما سرانجام در پی موافقت آمریکا و متحدان آن با برگزاری گفتگوهایی درباره بحران کره شمالی در کانادا این زیردریایی وارد آبهای سوال آسیا شد. این اقدام با هدف افزایش فشارها بر کره شمالی به منظور بازداشتن این کشور از نقض تحریم ها از جمله از طریق افزایش گشت زنی دریایی به منظور جلوگیری از قاچاق صورت گرفته است.

موقعیت و فعالیت دقیق این زیردریایی در اقیانوس آرام محرمانه اعلام شده است.

دریاسالار ریک دانلی، سخنگوی نیروی دریایی کانادا، در این باره گفت: «این مأموریت نشان دهنده اهمیت راهبردی منطقه آسیا اقیانوس آرام برای کانادا است و باعث تقویت تعهد این کشور به حفظ صلح و امنیت منطقه ای می شود».

 

انتهای پیام/

زیردریایی کانادایی در راستای تلاش‌ها برای افزایش فشار بر پبونگ‌یانگ وارد آب‌های آسیای شرقی شد

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار