فرانسه قصد دارد با اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد یورویی، وعده انتخاباتی مکرون برای مدرن‌سازی تجهیزات نظامی این کشور را تا سال ۲۰۲۵ میلادی تحقق بخشد.

تصمیم فرانسه برای مدرن‌سازی تجهیزات نظامی خود تا سال ۲۰۲۵به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، فرانسه قصد دارد با اختصاص بودجه 300 میلیارد یورویی، وعده امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور، برای مدرن‌سازی تجهیزات نظامی را تا سال 2025 میلادی تحقق بخشد.

افزایش بودجه نیروهای مسلح یکی از وعده های انتخاباتی مکرون بود. لایحه برنامه نظامی که صبح امروز در شورای وزیران فرانسه مطرح شد، راهی برای عینیت بخشیدن به وعده رئیس‌جمهور این کشور است. در این لایحه اختصاص حدود سیصد میلیارد یورو به بخش نظامی دربین سالهای دو هزار و نوزده تا دو هزار و بیست و پنج مطرح شده است.

مکرون پیش‌تر متعهد شده بود به ارتش کمک مالی کند. بودجه دفاعی فرانسه در سال جاری (دو هزار و هجده) سی و چهار میلیارد و دویست میلیون یورو است. قرار است از سال آینده این بودجه به طور دائمی با اعتبار اضافی یک میلیارد و هفتصد میلیون یورو هرسال افزایش یابد.
پیر دوویلیه، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح فرانسه، در این باره می گوید بدیهی است که این قانون باید همانند تصمیم های سیاسی که پیشنهاد می شود، اجرایی شود اما تجربه سالهای اخیر به ما نشان می دهد چنین اتفاقی نخواهد افتاد. پیر دوویلیه پیش‌تر به مشکلات بودجه نظامی اعتراض کرده بود. در حال حاضر، هدف دولت فرانسه این است که سال دو هزار و بیست و پنج به بودجه پنجاه میلیارد یورویی برای بخش دفاعی کشور برسد. این رقم برابر با دو درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

ایجاد دوهزار فرصت شغلی از دیگر بخش های لایحه دفاعی است. نوسازی و نوین سازی تجهیزات قدیمی نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای بخش دفاعی است. قرار است بودجه عملیات خارجی نظامیان فرانسه نیز از چهارصد و پنجاه میلیون یورو به بیش از یک میلیارد یورو تا سال دوهزار و بیست برسد. هم اکنون هفت هزار نظامی فرانسه خارج از مرزهای این کشور مانند مالی مشغول عملیات هستند.

فرانسه همچنین قرار است تحقیقات را برای جایگزین کردن ناو هواپیمابر دیگری به جای ناو شارل دوگل که تنها ناو هواپیمابر این کشور است، آغاز کند. شارل دوگل که سال دوهزار و یک به آب انداخته شد، تا سال دوهزار و چهل از رده خارج می شود.

 

انتهای پیام/

نوین‌سازی تجهیزات نظامی فرانسه

برچسب ها: فرانسه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار