وزیر صنعتدر دیدار با آیت الله دری در اراک گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴ هزارو ۶۰۰ طرح صنعتی در کشور به اتمام رسیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان مرکزی در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در اراک گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه صنعتی در کشور به پایان رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۶ هزار واحد هم برسد.

شریعتمداری با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های صنعتی کشور با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی کار می‌کنندافزود: تلاش برای ارتقای وضعیت آن‌ها در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی صنعت هم وضعیت خوب و امید بخش است که بیشتر این سرمایه گذاری‌ها در حوزه واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط جذب شده است.

آیت الله دری:باید هزینه‌های تولید در صنعت به حداقل برسد

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم دراین دیدار گفت: باید هزینه‌های تولید در صنعت به حداقل برسد و از هدردادان منابع در این حوزه پرهیز شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در حالی که سوله‌های نیمه کاره بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی کشور زیاد است و بسیاری از صنایع با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند. هنوز هم مجوز‌های جدید صادر می‌شود افزود: باید هزینه‌های صنعت کم شود و کار‌ها اولویت بندی شوند تا عملکرد مطلوب داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید دولت و مجلس در مدیریت صحیح نقدینگی تلاش ویژه کنند اضافه کرد: آثار تصمیمات باید ارزیابی شود و اگر نقدینگی مدیریت نشود بسیاری از حوزه‌ها از جمله واردات آلوده به قاچاق ناسالم شده و به اقتصاد و تولید داخلی ضربه وارد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی ادامه داد: اگر این بیماری درمان نشود نتایج فاجعه باری خواهدداشت.


انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار