مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:تا پایان سالجاری ۸ کتابخانه سیار روستایی در آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود.

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت: تا پایان سالجاری 8 کتابخانه سیار روستایی در شهرستانهای چایپاره، اشنویه، پلدشت، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب راه اندازی می شود.
وی افزود: بر اساس توافق انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای خرید خودروی کتابخانه های سیار روستایی مذکور تاکنون 5 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار جذب شده است.
زاهدی با اظهار اینکه کانون پرورش فکری استان در صدد آن است که برای شهرستان ماکو نیز مجوز کتابخانه سیار دریافت نماید، افزود: امسال در شهرستانهای اشنویه و تکاب کتابخانه سیار راه اندازی شد که متاسفانه بعلت فرسوده بودن خودرو و نبودن خودروی مناسب دیگر، کتابخانه سیار تکاب فعالیتی ندارد و در حال حاضر کودکان روستایی این شهرستان از خدمات فرهنگی ، علمی و هنری همچنان محروم هستند.
وی در ادامه با ابراز تاسف از فرسوده بودن ناوگان اتوبوس سیار روستایی، اظهار کرد: در حال حاضر 4 اتوبوس بعلت فرسوده بون از رده خارج شده و در آستانه تحویل اتوبوسهای نو هستیم که امیدواریم وسایل نقلیه جدید متناسب با اقلیم آب و هوایی استان باشد چرا که اختصاص نیافتن خودروهای مناسب موجبات محرومیت کودکان ونوجوانان روستایی از خدمات فرهنگی را به همراه دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه هر کتابخانه سیار روستایی در گام اول 8 هزار جلد کتاب دارد، افزود: هر کتابخانه سیار روستایی 700 کودک روستایی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/م

کودکان روستایی آذربایجان غربی صاحب کتابخانه های سیار می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.